کوساچف: آمریکا هیچ دلیلی برای متهم کردن کوبا و ایران ندارد

© Sputnik / Alexander Shalginکوساچف: آمریکا هیچ دلیلی برای متهم کردن کوبا و ایران ندارد
کوساچف: آمریکا هیچ دلیلی برای متهم کردن کوبا و ایران ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه، بیان کرد: اگر در تلاطمی که ایالات متحده در بحبوحه انتخابات رسوا و همه حوادث بعدی به ثمر رسانده است، چیزی پایدار وجود دارد، این ادعاهای مداوم درباره کوبا و ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کوساچُف رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه، روز سه شنبه اظهار داشت: هیچ توجیهی واقعی برای اتهامات واشنگتن علیه کوبا و ایران وجود ندارد، ایالات متحده فقط شیوه اعمال سیاست تحریم در مورد کشورهای ناخواسته را تأیید می کند.

دولت ترامپ کوبا را به لیست حامیان تروریسم برگرداند - اسپوتنیک ایران
دولت ترامپ کوبا را به لیست حامیان تروریسم برگرداند

بر اساس بیانیه مایکل پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، واشنگتن کوبا را به لیست کشورهایی که ادعا می شود از تروریسم حمایت می کنند، اضافه کرد. علاوه بر این، رسانه ها از اتهام عمومی وزارت امور خارجه آمریکا در همکاری ایران با گروه تروریستی القاعده گزارش می دهند.

کوساچف خاطرنشان کرد: در این شرایط "البته هیچ توجیه واقعی وجود ندارد" ، مدتهاست که واشنگتن نیازی به زمینه برای محدودیت های منظم ندارد و خطوطی از داستان "گرگ و بره" ایوان کریلوف را به خاطر آورد: شما مقصر این واقعیت هستید که می خواهم غذا بخورم.

به نظر وی، دشوار است بگویم که چه چیزی پوچ تر به نظر می رسد، اتهامات ایالات متحده در مورد انتخابات در سایر کشورها یا ادعا در مورد حمایت از تروریسم، به ویژه پس از یک اقدام صریح تروریسم دولتی علیه فرمانده نیروهای ویژه قدس سردار ایرانی قاسم سلیمانی، که کاخ سفید از آن با افتخار صحبت می کند.

وی گفت: اما این سیگنال برای کل جهان روشن است: مهم نیست که در ایالات متحده چه اتفاقی می افتد، تحریم ها و سرکوب ها علیه افرادی که در خارج از کشور قابل اعتراض هستند، همچنان یک عامل سیستم سازی خواهد بود. در واقع، ما هیچ تردیدی نداشتیم.

در شب ۳ ژانویه ۲۰۲۰، ایالات متحده عملیاتی را در منطقه فرودگاه بین المللی بغداد انجام داد تا سردار ایرانی قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون الحشد الشعبی ابومهدی المهندس را از بین ببرد.

اعتقاد بر این است که این دو فرمانده ارشد در واشنگتن در سازماندهی حمله به سفارت آمریکا در بغداد در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ نقش داشته اند. ایران با حمله به پایگاه های آمریکا در عراق پاسخ داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала