واکنش ها به سخنان پمپئو درباره تبدیل ایران به پایگاه جدید گروه القاعده

© REUTERS / Pool / Manuel Balce Cenetaواکنش ها به سخنان پمپئو درباره تبدیل ایران به پایگاه جدید گروه القاعده
واکنش ها به سخنان پمپئو درباره تبدیل ایران به پایگاه جدید گروه القاعده  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه امریکا گفت که وضعیت کنونی ایران از نظر ارتباط با القاعده «بدتر» از افغانستان در زمان حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به آمریکا است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو در جریان سخنرانی روز سه شنبه خود در واشنگتن گفت: «القاعده پایگاه جدیدی دارد؛ آن هم جمهوری اسلامی ایران است. وضعیت کنونی ایران از نظر ارتباط با القاعده «بدتر» از افغانستان در زمان حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ به آمریکا است.

پاسخ ظریف به دروغ های جنگ افروزانه پمپئو  - اسپوتنیک ایران
پاسخ ظریف به دروغ های جنگ افروزانه پمپئو

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز به سخنان پمپئو در خصوص ارتباط ایران با القاعده واکنش نشان داد و تاکید کرد ایران که خود سال‌ها قربانی تروریسم دولتی آمریکا و گروه‌های مورد حمایت آنها بوده است، در پرونده مقابله با تروریسم القاعده و داعش کارنامه شفاف و قابل دفاعی دارد.

سعید خطیب زاده در پاسخ به اتهامات اخیر وزیر خارجه رژیم ترامپ به کشورمان در مورد ادعای ارتباط ایران با القاعده، افزود: تکرار اتهامات و نمایش سندسازی های دروغین با عناوین افشای اطلاعات محرمانه توسط پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک هفته باقیمانده از عمر حکمرانی یاغی گرایانه رژیم ترامپ، نشانه استیصال و درماندگی و شکست سیاست فشار حداکثری آنها علیه ایران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала