همتی با پیشنهاد پوچ و بی‌ شرمانه کره جنوبی مخالفت کرد

© Sputnik / Pouya Mamaghani عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران درباره آزادسازی دلارهای بلوکه شده ایران گفت: مشکل ما با ۲۰ یا ۵۰ میلیون دلار حل نمی شود و کره جنوبی باید ۷ میلیارد دلار ایران را به همراه سود این پول برگرداند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مذاکرات مقامات ایرانی با کره جنوبی برای آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره روز گذشته به صورت رسمی در بانک مرکزی انجام شد. ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بانک مرکزی سالهاست در کره جنوبی بلوکه شده است و کره به بهانه تحریم آمریکا از آزادسازی این منابع امتناع می کند.

تعهد کره جنوبی به آزاد سازی ذخایر ارزی ایران - اسپوتنیک ایران
تعهد کره جنوبی به آزاد سازی ذخایر ارزی ایران

این درحالی است که مسئولان بانک مرکزی و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با هیات کره ای تاکید کرده اند که منتظر روی کار آمدن بایدن نباشند و پول های ایران را فوراً برگردانند.

در دیدار عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران با چوی جونگ کان قائم مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی راه های وصول این پول بررسی شد.

در این جلسه مقام کره ای پیشنهاد داده که به ازای این پول آمبولانس و کیت تشخیص کرونا به ایران بدهد اما همتی رییس کل بانک مرکزی ضمن مخالفت با این پیشنهاد اعلام کرده که مشکل ما ۲۰ یا ۵۰ میلیون دلار حل نمی شود و کره باید ۷ میلیارد دلار ایران را به همراه سود این پول برگرداند، چراکه هم اکنون کره در حال استفاده از منابع ایران است. 

ایران از این پول تمایل دارد برای غذا، دارو و کالاهای مورد نیاز خود استفاده کند ولی کره با پیشنهادهای واهی خود سعی در فرافکنی دارد چراکه ایران الان خود تولید کننده کیت کروناست و نیازی به کیت های کره ای ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала