سخنگوی وزارت بهداشت: نگران کرونای انگلیسی هستیم

© Photo / IRNAدکتر سیماسادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ایران
دکتر سیماسادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: کرونا تا کنون جهش ‌های فراوانی داشته و ۵ مورد کرونای انگلستان در کشور تایید شده است. در همه کشورهای اطراف هم وجود داشته است. با مراقبت‌ ها می ‌توانیم آمار مبتلایان را کاهش داده و مراقبت کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران، امروز در جمع خبرنگاران در خراسان شمالی اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی به کمک تیم ‌های مراقبتی رهگیری افراد مبتلا انجام شده و به ازای هر نفر ۱۰ نفر دیگر را مورد رصد قرار می ‌دهیم تا بیماران کرونایی شناسایی شوند.

۹۸ فوتی جدید کرونا در ایران و شناسایی ۶۴۰۸ بیمار جدید - اسپوتنیک ایران
۹۸ فوتی جدید کرونا در ایران و شناسایی ۶۴۰۸ بیمار جدید

وی افزود: افراد بسیجی با ملزم کردن بیماران برای قرنطینه و ایزوله کردن و تامین موارد مورد نیاز بیماران در قرنطینه٬ کمک‌ های بسیار خوبی را برای کاهش آمار داشتند. ظرفیت نظارتی وزارت بهداشت با این طرح تا ۳ برابر افزایش داشته است. در استان خراسان شمالی هم این طرح با تعامل بسیار خوبی در حال انجام است.

معاون فرهنگی وزیر بهداشت اظهار داشت: ایده ‌آل ما این است که تست‌ ها به حدی افزایش یابد که تعداد مبتلایان به ۱۰ درصد برسد و افراد سالم بتوانند در جامعه فعالیت داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: باید درصد رعایت پروتکل ‌ها در جامعه کاهش پیدا نکند و با طرح شهید سلیمانی این موضوع به خوبی مورد نظارت قرار می گیرد. طرح شهید سلیمانی اوج پختگی سیستم مراقبت بهداشتی جامعه است و ما در موارد بعدی اپیدمی‌ ها نیز می ‌توانیم با این تجربه بسیار موفق٬ به خوبی بیماری ‌ها را رصد و درمان کنیم.

وی با بیان اینکه کرونا یک بیماری تنفسی است که جهش می یابد٬ تصریح کرد: کرونا تا کنون جهش ‌های فراوانی داشته و ۵ مورد کرونای انگلستان در کشور تایید شده است. در همه کشورهای اطراف هم وجود داشته است. با مراقبت‌ ها می ‌توانیم آمار مبتلایان را کاهش داده و مراقبت کنیم.

لاری ادامه داد: بازگشایی ‌ها فقط در مناطق زرد و آبی انجام می ‌شود و هرگونه تجمعی در سایر مناطق ممنوع بوده و با آن برخورد می‌ شود. ساده ‌انگاری پروتکل‌ ها باعث افزایش و ورود به پیک چهارم خواهد شد. تردد ساعت ۹ شب تا ۴ صبح همچنان در همه مناطق ممنوع است و باید مراقب عادی انگاری باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала