آب سنگین ایران به چند کشور صادر می‌شود؟

© Tasnim News Agencyبهروز کمالوندی
بهروز کمالوندی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمالوندی: هم اکنون آب سنگین به میزان مورد نیاز در کشور تولید می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی هسته ای ایران اظهار داشت که هم اکنون آب سنگین به میزان مورد نیاز در کشور تولید می شود و حتی آب سنگین ایران به حدود ۸ کشور جهان صادر می شود.

وی در ادامه گفت:« تاکنون در تولید آب سنگین توقفی نداشتیم، بلکه در زمینه تولید آن به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده ایم. توسعه صنعت هسته ای ایران توقف پذیر نیست. مذاکراتی که تاکنون انجام شده برای حفظ صنعت هسته ای، قطع نامه های زیادی را بر داشتیم و نباید اجازه دهیم به صنعت هسته ای کشور لطمه وارد شود.

در صنعت هسته ای ما باید صاحب نیروگاه هسته ای باشیم، سوخت مورد نیاز نیروگاه های هسته ای خود را تولید کنیم و رادیو داروی مورد نیاز کشور را خودمان تولید کنیم.

بهروز کمالوندی - اسپوتنیک ایران
ایران از امکان غنی‌سازی اورانیوم حتی در سطوح ۴۰ تا ۶۰ درصد سخن گفت

ما در صنعت هسته ای به دنبال تامین امنیت سوخت مورد نیاز نیروگاه های هسته ای هستیم که اگر ۲ سال آن را به ما ندادند، حداقل بتوانیم روی پای خود بایستیم. درست است که ما در برجام محدودیت های ۱۰ و یا ۸ ساله داشتیم، اما در نهایت با گذشته زمان این محدودیتها برداشته می شود و در سال دهم ما هیچگونه محدودیتی نخواهیم داشت.

با امضای برجام حتی برخی از کشورهای جهان به دنبال سرمایه گذاری در حوزه تولید سوخت نیروگاهی در ایران بودند، اما امریکایی ها با این مساله مخالفت کردند و اجازه ندادند این مساله عملی شود.

برای داشتن صنعت هسته ای باید گره های آن را یکی یکی باز کنیم. برای این کار باید بتوانیم عزتمندانه و مقتدرانه از منافع ملی کشور دفاع کنیم و اجازه ندهیم قطع نامه پشت قطع نامه علیه ما صادر شود.

برجام اولین تجربه بزرگ ما در جهان بود و به عنوان یک دیپلمات اعلام می کنیم که با برجام ما توانستیم گره ها را باز کنیم و اگر اجازه دهیم قطع نامه ها اضافه شود این یک اشتباه اساسی است، زیرا دشمن ما در همه زمینه ها به دنبال دشمنی با ما است ولی ما نیز در این زمینه ها بریا مقابله با استکبار جهانی و امریکا بسیار آزموده شده ایم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала