گورباچف: مسکو و واشنگتن در اولین گام باید درباره تمدید استارت نو مذاکره کنند

© Sputnik / Sergey Guneevگورباچف: مسکو و واشنگتن در اولین گام باید درباره تمدید استارت نو مذاکره کنند
گورباچف: مسکو و واشنگتن در اولین گام باید درباره تمدید استارت نو مذاکره کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق اعلام کرد؛ روسیه باید به آمریکا پیشنهاد دهد تا پس از تحلیف جو بایدن، توافقی درباره غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای با این ‌کشور امضا کند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی تصریح کرد: همزمان با روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن، روسیه باید یکبار دیگر پیشنهادش به آمریکا برای تمدید تعهد دو کشور به بیانیه گورباچف-ریگان علیه جنگ‌های هسته‌ای را تجدید کند.

میخاییل گورباچف، رییس جمهور سابق اتحاد شوروی  - اسپوتنیک ایران
توصیه گورباچف به رئیس جمهور آینده آمریکا

به گفته وی، پس از روی کار آمدن دولت دموکرات، مسکو باید ابتکار عمل را از سر بگیرد تا کشورها فرمول عدم پذیرش جنگ هسته ای را که در بیانیه ی پس نتایج اجلاس شوروی و آمریکا در ژنو، به دست آمد، تأیید کنند.

گورباچف ​​یادآور شد: اتفاقاً ، روسیه اخیراً به آمریکایی ها پیشنهاد کرده که این فرمول را تأیید کنند.

آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی اظهار داشت: تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی موسوم به "استارت نو" باید اولین قدمی باشد که روسیه و ایالات متحده در مورد کاهش بیشتر تسلیحات در مورد آن توافق کنند و سایر قدرت های هسته ای را در مذاکرات شرکت دهند.

رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی خاطرنشان کرد که قبلا چندین بار با جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ملاقات کرده است. به گفته وی، او به عنوان یک سناتور از تمام توافق نامه های شوروی و آمریکا در مورد خلع سلاح هسته ای حمایت می کرد و به عنوان معاون رئیس جمهور، از پیمان استارت نو که به امضای باراک اوباما و دیمیتری مدودف روسای جمهور ایالات متحده و روسیه رسیده بود حمایت می کرد.

میخاییل گورباچف افزود: در جریان مبارزات انتخاباتی، او (بایدن) گفت كه باید قرارداد تمدید شود. اما این به اعتقاد من فقط اولین قدم است. ما باید در مورد کاهش بیشتر مذاکره کنیم. باید مذاکرات انجام شود و دکترین های نظامی تصحیح شود. بلکه در راستای عدم استفاده از سلاح هسته ای و نه در جهت کاهش آستانه استفاده از آنها، همانطور که اکنون اتفاق می افتد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала