پنس اصلاح قانون اساسی برای برکناری ترامپ را منتفی نمی داند

© AP Photo / Mary Altafferپنس اصلاح قانون اساسی برای برکناری ترامپ را منتفی نمی داند
پنس اصلاح قانون اساسی برای برکناری ترامپ را منتفی نمی داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته منابع سی ان ان، مایکل پنس اصلاح قانون اساسی آمریکا برای برکناری دونالد ترامپ را منتفی نمی داند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، در حال حاضر تیم پنس روی این واقعیت حساب کرده اند که وی مجبور به تجدیدنظر در مورد ناتوانی ترامپ نخواهد بود که با مفاد متمم بیست و پنجم پیش بینی شده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا - اسپوتنیک ایران
ترامپ در آستانه استیضاح قرار گرفت

مایکل پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، احتمال رجوع به بیست و پنجمین متمم قانون اساسی این کشور را برای برکناری دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا، از سمت خود منتفی نمی داند.

به گفته منابع سی ان ان، در حال حاضر، تیم پنس امیدوار است که پنس مجبور نباشد به ناتوانی ترامپ متوسل شود، که با مفاد این اصلاحیه پیش بینی شده است.

به گفته دستیاران معاون رئیس جمهور ایالات متحده، همراه با آغاز روند استیضاح، این ممکن است خطرات اضافی برای امنیت کشور ایجاد کند.

در عین حال، به گفته منابع سی ان ان، پنس این استثنا را رد نمی کند که اگر رفتار ترامپ به عنوان رئیس دولت واشنگتن "حتی کمتر قابل پیش بینی" شود، مجبور است به اصلاحیه ای متوسل شود، در نتیجه وی مسئولیت رئیس کاخ سفید را به عهده خواهد گرفت.

بر اساس اصلاحیه ۲۵، معاون رئیس جمهور در صورت خاتمه زودهنگام اختیارات رئیس جمهور، در صورت عدم توانایی رئیس جمهور، سمت رئیس دولت را در اختیار می گیرد. علاوه بر این، این اصلاحیه روش تعیین ناتوانی موقت رهبر آمریکا را تعیین می کند، که بر اساس آن معاون رئیس جمهور شروع به فعالیت به عنوان رئیس کاخ سفید می کند.

تعدادی از قانون گذاران دموکرات خواستار برکناری ترامپ بر اساس این اصلاحیه شده اند. برخی از جمهوری خواهان نیز چنین تماس هایی را انجام داده اند.

نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داد پنس از درخواست های برکناری ترامپ از قدرت بر اساس مفاد متمم ۲۵ حمایت نمی کند.

روز چهارشنبه، طرفداران ترامپ برای جلوگیری از تصویب نتایج آخرین انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر در این کشور که توسط جوزف بایدن دموکرات پیروز شد، به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

در جریان ناآرامی های واشنگتن، پلیس کاپیتال یک معترض را هدف گلوله قرار داده و کشت. علاوه بر این، مرگ غیرمرتبط سه نفر دیگر ثبت شده است که واجد شرایط فوریت های پزشکی بودند. قرار است مراسم تحلیف بایدن در تاریخ ۲۰ ژانویه برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала