گزارش و تحلیل

اهمیت برکناری ترامپ توسط کنگره آمریکا

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر اهمیت برکناری ترامپ توسط کنگره آمریکا
اهمیت برکناری ترامپ توسط  کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این روزها بحث برکناری ترامپ توسط کنگره آمریکا بسیار داغ شده و بنا است که روز دوشنبه نمایندگان کنگره آمریکا اقدامات اولیه برای محاکمه و برکناری رئیس جمهوری این کشور را انجام دهند.

اسپوتنیک - برخی معتقد هستند با توجه به اینکه حدود ده روز به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ باقی مانده این تلاش کنگره بیهوده است و خود به خود ترامپ ده روز دیگر کنار خواهد رفت و برخی دیگر باور دارند که حتی در همین ده روز ترامپ فرصت دارد کارهایی را انجام دهد که هیچ کس پیش بینی نمی کند و کل جهان را به آشوب بکشد.

پنس اصلاح قانون اساسی برای برکناری ترامپ را منتفی نمی داند - اسپوتنیک ایران
پنس اصلاح قانون اساسی برای برکناری ترامپ را منتفی نمی داند

به هر حال طبق گفته رییس مجلس نمایندگان آمریکا خانم نانسی پلوسی  وی هنوز فرمانده کل قوا در آمریکا می باشد و اختیار تسلیحات هسته ای این کشور که می تواند کل جهان را چند بار نابود کند را در دست دارد.

البته اینکه فرماندهان نظامی آمریکا چه قدر حاضر باشند با او همکاری کنند بحث دیگری می باشد ولی وی حتی هنوز فرصت برکناری افرادی که با او همسو نباشند و جایگزینی آنها با افرادی که با او همسو هستند را دارد، و دیدیم که طرفداران ترامپ هیچ ابایی از ورود و تخریب کنگره آمریکا نداشتند چه برسد به تخریب و نابودی دیگر کشورهای جهان.

ولی آیا این تنها دلیلی است که باید بر اساس آن ترامپ محاکمه و برکنار گردد؟

خیر.

ترامپ طی چند هفته اخیر فرصت پیدا کرد تا صدها ملیون دلار بی زبان را با دوز و کلک از طرفداران خود جمع کند که بر اساس گفته خودش اگر نتواند برای پیشبرد روند قانونی تغییر نتایج انتخابات آمریکا از آن بهره ببرد می خواهد از آن برای انتخابات آتی ریاست جمهوری از آن بهره ببرد و این اختیار را از طرفدارانش گرفته تا بخش اعظم این پولها را برای آن زمان نگه دارد.

ترامپ: پلتفرم رسانه ‌ای خود را ایجاد می کنم - اسپوتنیک ایران
ترامپ: پلتفرم رسانه ‌ای خود را ایجاد می کنم

با توجه به بیش از هفتاد ملیون رای ای که آقای ترامپ در جیب دارد وی تلاش دارد رهبری حزب جمهوری خواه را از آن خود کند و همه رقبای جمهوری خواه را مطیع خود کند و اگر هم جمهوریخواه ها به خواسته او تمکین نکنند در حزب جمهوریخواه انشقاق ایجاد خواهد کرد و به راحتی خواهد توانست یک حزب سوم در آمریکا راه اندازی کند، حزبی که علیرغم بسیاری از تلاش ها از زمان تاسیس آمریکا تا به حال هیچ کس نتوانسته بود تشکیل دهد.

توجه داشته باشید بیش از هفتاد ملیون رای افرادی که پر و پا قرص پای رای خود ایستاده اند و صدها ملیون دلار پول، آیا برای راه اندازی یک حزب جدید کافی نیست؟

با توجه به این شرایط نمایندگان کنگره آمریکا تلاش دارند کاری کنند تا ترامپ نتواند در آینده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود و همچنین نتواند فعالیت سیاسی داشته باشد و تنها راه آن این است که وی از حقوق اجتماعی سیاسی خود محروم گردد.

مشاهده می کنیم در روزهای اخیر رسانه های اجتماعی آمریکا یکی پس از دیگری شروع کردند ترامپ را از حضور در رسانه های خود منع کنند، یعنی عملا وی دیگر نمی تواند از سکوی این رسانه ها برای پیشبرد اهداف خود بهره ببرد.

رسانه های جمعی آمریکا هم که اکثرا از قبل با ترامپ زاویه داشتند و آنهایی که تا چند صباح پیش با وی همسو بودند این روزها در جبهه مخالف وی قرار گرفته اند.

فقط می ماند محرومیت سیاسی وی و این محرومیت سیاسی با محاکمه در کنگره ایجاد می گردد.

کنگره می تواند علاوه بر برکناری وی حتی به سمت و سوی محاکمه و زندانی کردن ترامپ برای مدت طولانی پیش برود، کافی است پنج شش سال برای او زندان در نظر بگیرند.

دموکرات‌ها دلیلی برای برکناری ترامپ از قدرت پیدا کردند - اسپوتنیک ایران
دموکرات‌ها دلیلی برای برکناری ترامپ از قدرت پیدا کردند

یا حتی ممکن است وی را به دلیل تخلفات مالی و مالیاتی محاکمه کنند.

در این شرایط حتی بسیاری از نمایندگان جمهوریخواه کنگره حاضر خواهند بود با دمکرات ها همراهی کنند، امری که شاید در تاریخ سیاسی آمریکا بی سابقه باشد.

مساله ای که باقی می ماند این است که ترامپ ممکن است تلاش کند از موقعیت مالی و سیاسی جدیدی که به دست آورده برای حمایت از ورود نزدیکان و یا فرزندان خود به انتخابات بهره ببرد و در نهایت مثلا دختر وی ایوانکا ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری گردد.

چه وی را قبول داشته باشیم چه قبول نداشته باشیم با توجه به پشتوانه رایی که پدر او در اختیار دارد احتمال اینکه ایوانکا بتواند در انتخابات بعدی پیروز شود بسیار زیاد خواهد بود و لذا شاید بحث محاکمه ترامپ به شخص او ختم نشود و به فرزندان و داماد اش هم کشیده شود تا همه افراد کلیدی در تیم او با محرومیت های اجتماعی و سیاسی مواجه گردند.

همچنین دادگاه ممکن است همه اموالی که ترامپ طی چند هفته اخیر به دست آورد را از دست او خارج و مصادره کند و بقیه اموال اش را به دلیل بدهی های مالی و مالیاتی ضبط کند.

با توجه به اینکه محاکم ایران دستور بازداشت ترامپ را به اینترپل داده اند احتمال بازداشت ترامپ توسط اینترپل در صورت فرار از آمریکا هم بسیار زیاد می باشد.

در پایان با توجه به این شرایط می توان گفت ظاهرا این روزها نفرین سلیمانی بد جوری گریبانگیر ترامپ شده.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала