هک تلفن ‌های مخالفین نتانیاهو توسط شاباک

© AFP 2023 / Jack Guezهک تلفن ‌های مخالفین نتانیاهو توسط شاباک
هک تلفن ‌های مخالفین نتانیاهو توسط شاباک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل معروف به شاباک تلفن ‌های تعدادی از تظاهرکنندگان مخالف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را که مظنون به حمله به منزل نخست وزیر این کشور در قدس بوده اند، هک کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌ های اسرائیلی، در گزارشی شبکه ۱۳ اسرائیل اعلام کرد: بعد از ورود تعدادی از تظاهرکنندگان به ایست بازرسی پلیس محافظ مقر اقامت نتانیاهو سازمان امنیت داخلی به مجوز اطلاع از پیام ‌های تلفن ‌های تظاهرکنندگان و تفتیش منازل ‌شان دست یافته است. بعد از این رویداد نتانیاهو و همسرش به محلی امن منتقل شدند.

منبع آگاه امنیتی در ایران: اسرائیل در انتظار عواقب شرارت ‌هایش باشد - اسپوتنیک ایران
منبع آگاه امنیتی در ایران: اسرائیل در انتظار عواقب شرارت ‌هایش باشد

این شبکه می‌ گوید، تظاهرکنندگان قصد حمله به محل زندگی نتانیاهو را نداشتند اما قصد داشتند خودشان را به دیوار خارجی خانه او نزدیک کنند.

در واکنش به این مساله، شاباک اعلام کرد: طبق قانون حمایت از امنیت دولت، موسسات دولتی و دموکرات برعهده این سازمان است و اگر تهدیدی از این نوع رصد شود طبق اختیاراتش براساس قانون عمل‌ خواهد کرد.

در این خصوص دو جنبش "پرچم‌ های سیاه" و "کرایم مینستر" مخالف نتانیاهو از این گزارش انتقاد کردند.

کرایم مینستر اعلام داشت: به نظر می ‌رسد آشوب کامل در مقر اقامت نخست ‌وزیر و ترس از اینکه اعتراضات دموکراتیک منجر به برانداختن فاسد شود، به درون شاباک نیز نفوذ کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала