هشدار دانشمندان درباره خطر اختلال عملکرد مغز در بیماران کرونایی

© Depositphotos.com / Andreusهشدار دانشمندان درباره خطر اختلال عملکرد مغز در بیماران کرونایی
هشدار دانشمندان درباره خطر اختلال عملکرد مغز در بیماران کرونایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دریافتند که بیماران مبتلا به ویروس کرونا بیشتر از بیماران مبتلا به سایر بیماری‌های تنفسی از اختلال عملکرد مغز رنج می‌برند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از EurekAlert، دانشمندان دانشگاه وندربیلت در تحقیق مشترک با پزشکان اسپانیایی دریافتند که بیماران مبتلا به کووید-19 در بخش مراقبت‌های ویژه، بیشتر از بیماران مبتلا به سایر بیماری‌های تنفسی از اختلال عملکرد مغز رنج می‌برند.

نگرانی دانشمندان از تاثیر کرونا بر مغز و سیستم عصبی - اسپوتنیک ایران
نگرانی دانشمندان از تاثیر کرونا بر مغز و سیستم عصبی

در سراسر جهان هزاران بیمار که از اختلال عملکرد مغز رنج می‌برند، تحت درمان قرار دارند. این اختلال می‌تواند به روش‌های مختلفی خود را نشان دهد: بی نظمی و عدم توانایی در تمرکز مانند هذیان، تا از دست دادن هوشیاری کامل مانند کما.

دانشمندان در این تحقیق علائم اختلال عملکرد مغز را در بیش از دو هزار بیماری که مبتلا به ویروس کرونا از نوع شدید بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند، مورد بررسی قرار دادند. این بیماران به طور متوسط، به مدت 12 روز اختلال در عملکرد مغز داشتند. در 82 درصد از بیماران، کما به طور متوسط ​​ده روز طول کشید و نیمی از افراد به مدت سه روز از حالت سردرگمی رنج می‌بردند.

برندا پان، محقق دانشگاه وندربیلت در خصوص نتایج این تحقیق اظهار داشت: میزان علائم اختلال عملکرد مغز در بیماران کوویدی دو برابر بیشتر از بیماران دیگر در بخش مراقبت های ویژه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала