ایران از آغاز واکسیناسیون پیش از سال نو خبر داد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ایران از آغاز واکسیناسیون پیش از سال نو خبر داد
ایران از آغاز واکسیناسیون پیش از سال نو خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیسی: کلیات بحث سند ملی واکسیناسیون کشور امروز مصوب شد و بر اساس برنامه سند قبل از پایان سال واکسیناسیون آغاز خواهد شد و تمام تلاشمان این است که فاز یک دریافت واکسن را قبل از سال جدید انجام دهیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران گفت: برنامه زمان بندی هم بر اساس تعداد واکسنی که به دستمان خواهد رسید پیشبینی کردیم و بر اساس برنامه سند قبل از پایان سال واکسیناسیون آغاز خواهد شد و تمام تلاشمان این است که فاز یک دریافت واکسن را قبل از سال جدید انجام دهیم.

وی افزود: بر اساس جمعیت کشور سن، جنس و بیماری زمینه‌ای که افراد دارند اولویت‌ها تعیین شده است. افراد بالای 64 سال، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و... در اولویت هستند. با طبقه بندی که انجام شده تزریق واکسیناسیون در 4 فاز انجام می‌شود.

روحانی ابراز امیداوری کرد که خرید واکسن کرونا طی هفته های آتی انجام شود - اسپوتنیک ایران
روحانی ابراز امیداوری کرد که خرید واکسن کرونا طی هفته های آتی انجام شود

رئیسی تاکید کرد: وقتی تزریق واکسن فاز بندی می‌شود تنها تفاوت میان فازها زمان تزریق واکسن است و نه چیز دیگر. بسته به اینکه چه مقدار واکسن به دست ما برسد تزریق واکسن انجام می‌شود. کاهش مرگ و میر و قطع زنجیره انتقال ویروس از اهداف مهم تزریق واکسن است. در فاز اول افراد کادر بهداشت و درمان که مستقیماً با بیماران کرونا سر و کار دارند، کسانی که در خانه‌های سالمندان کار می‌کنند و همچنین جانبازان شیمیایی، تنفسی و بالای 50 درصد واکسن دریافت می‌کنند. همچنین کارکنان مربوط به تغسیل اموات، افراد کم‌توان ذهنی و جسمی که این فاز تقریباً یک میلیون و 300 هزار نفر هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران تصریح کرد: در فاز دوم سایر گروه‌های پرخطر مانند سالمندان بالای 65 سال هستند که به ترتیب اول از 80 تا 85 سال، 75 تا 80 سال، 70 تا 75 سال و… اولویت بندی می‌شوند و افرادی بین 16 تا 64 سال که بیماری زمینه‌ای دارند در این فاز هستند. با واکسیناسیون فاز یک و دو کاهش مرگ و میر خواهیم داشت اما در فاز 3 و 4 قطع زنجیره انتقال مهم است.

رئیسی گفت: فاز سه برای مراکز تجمعی مانند پادگان‌ها، زندان‌ها، گرمخانه‌ها، کمپ مهاجرین، پرسنل حمل و نقل، معلمین، کارمندان بانک و... و افرادی است که ریسک کمتری نسبت به فاز دو دارندو نهایتاً فاز 4 عموم مردم هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала