کره شمالی تسلیحات جدیدی را می سازد

© AFP 2023 / KCNA via KNSکره شمالی تسلیحات جدیدی را می سازد
کره شمالی تسلیحات جدیدی را می سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در گزارش خود در هشتمین کنگره حزب حاکم در این کشور اعلام کرد هدف پیونگ یانگ علاوه بر کاهش اندازه و وزن ، افزایش قدرت استراتژیک سلاح های هسته ای و برد تخریب آنها است که باید به 15 هزار کیلومتر برسد.

به گزارش اسپوتنیک، کیم جونگ اون گفت: "هدف تعیین شده دیگر بهبود قابلیت های حملات هسته ای پیشگیرانه و تلافی جویانه و  افزایش سطح دقت به منظور اصابت دقیق به هر هدف استراتژیک در شعاع 15 هزار کیلومتری است."

در گزارشی که توسط کیم جونگ-اون خوانده شد ، گفته شده است که "هدف اصلی" برای علوم نظامی توسعه بیشتر فناوری نظامی و ایجاد سلاح و تجهیزات پیشرفته برای تقویت و نوسازی ارتش است.

اعلام شکست اقتصادی کره شمالی توسط رهبر این کشور - اسپوتنیک ایران
اعلام شکست اقتصادی کره شمالی توسط رهبر این کشور

رهبر کره شمالی یک هدف دیگر کشور خود را در آینده نزدیک کلاهک با بلوک هدایت شونده هایپرسونیک (HGV) اعلام کرد که بتواند با سرعت جند برابر سرعت صوت پرواز کند و همچنین در نظر است موشک های قاره پیمای بالستیک دریایی و زمینی دارای سوخت جامد ساخته شود.

علاوه بر این ، رهبر کره شمالی از اتمام کار ساخت  یک زیردریایی هسته ای جدید خبر داد. کیم جونگ اون قول داد که این کشور به تولید سلاح هسته ای و بهبود فن آوری وارد کردن ضربات پیشگیرانه و تلافی جویانه ادامه خواهد داد.

 5ژانویه ، کنگره حزب حاکم  کارگر کره شمالی که اولین کنگره این حزب  از سال 2016 است آغاز شد اما معلوم نیست آیا این کنگره به کار خود پایان داده یا هنوز ادامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала