پمپئو: ایران از مقصران فاجعه هواپیمای اوکراینی حمایت می‌کند

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو
 پمپئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده معتقد است که مقامات ایران از افراد مسئول در سرنگونی هواپیمای اوکراینی پشتیبانی می کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه مایک پمپئو ، وزیر امورخارجه آمریکا، ایالات متحده معتقد است که مقامات ایران از افراد مسئول در سرنگونی هواپیمای اوکراینی حمایت می کنند. هواپیمای اوکراینی به اشتباه در حومه تهران در ژانویه سال 2020 سقوط کرد.

بروز نشانه‌هایی از دوران ما قبل هیتلر در آمریکا - اسپوتنیک ایران
بروز نشانه‌هایی از دوران "ما قبل هیتلر" در آمریکا

در متن اعلامیه نامبرده آمده است:«بر طبق تحقیقات ایران، هواپیمایی بین المللی بوئینگ 737 اوکراین در 8 ژانویه چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد. 176 نفردر این حادثه جان باختند: شهروندان افغانستان ، آلمان ، ایران ، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد در این پرواز حضور داشتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علت سقوط این هواپیما را خطای انسانی ناشی از اشتباه گرفتن هواپیمای مسافربری به عنوان موشک اعلام کرد.

در ادامه متن اعلامیه پمپئو آمده است: پس از گذشت یک سال افراد مقصر از سپاه پاسداران هنوز محاکمه نشده‌اند. در عوض، مقامات ایران از آنها حمایت می کنند.  بیصبرانه منتظر روزی هستیم که مقامات ایران برای جان ایرانی ها به همان اندازه که حالا گناهان نمایندگان خود را پنهان می کنند، ارزش قائل بشوند».

پیشتر، مقامات ایران اعلام کردند که  بازرسی این سانحه به اتمام رسیده است و مبالغ جبرانی به اعضای خانواده قربانیان سانحه هواپیمای اوکراینی پرداخت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала