هشدار در گیلان؛ از روشن کردن آتش جدا خودداری کنید

© Sputnik / Yuriy Kaverهشدار در گیلان؛ از روشن کردن آتش جدا خودداری کنید
هشدار در گیلان؛ از روشن کردن آتش جدا خودداری کنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد گرم طی امروز و فردا در این استان به شهروندان هشدار داد که از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی جدا خودداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش دمای نسبی در استان گیلان طی هفته جاری، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تناوبی جریانات جنوبی و وزش باد گرم تا اواخر هفته جاری در منطقه است.

شعله ور شدن دوباره آتش در جنگل های توسکستان گرگان - اسپوتنیک ایران
شعله ور شدن دوباره آتش در جنگل های توسکستان گرگان

وی افزود: طی این مدت روند افزایش دما، در بعضی ساعات وزش باد گرم که در بعضی نقاط شدید یا خیلی شدید است و برای پاره‌ای نقاط جلگه‌ای مه پیش بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به افزایش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوای استان گیلان در این مدت، گفت: با توجه به وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها هواشناسی گیلان سطح هشدار نارنجی صادر کرده تا دستگاه‌های متولی تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی پیش بینی کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه با توجه به گرم شدن هوا احتمال ذوب شدن برف در مناطق کوهستانی و احتمال وقوع بهمن وجود دارد، تأکید کرد: شهروندان از استقرار در مسیر رودخانه نیز جدا خودداری کنند.

دادرس ادامه داد: دریای خزر با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ در این مدت برای فعالیت‌های دریانوردی و صیادی مناسب است.

وی از کشاورزان، گلخانه داران و مرغداران خواست با توجه به افزایش دما تمهیدات لازم را برای این روزها پیش بینی کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر برای شهر رشت مرکز استان آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد جنوبی و گاهی افزایش ابر پیش بینی شده است، گفت: دمای این شهر نیز امروز بین ۴ تا ۱۶ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала