عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: پذیرش اف‌ای‌تی‌اف یعنی تشدید فشار تحریم‌ها

© Photo / radiofarda.comعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: پذیرش اف‌ای‌تی‌اف یعنی تشدید فشار تحریم‌ها
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: پذیرش اف‌ای‌تی‌اف یعنی تشدید فشار تحریم‌ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصطفی میرسلیم اظهار داشت که یقین دارد پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف برای کشورش مشکل ساز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران اظهار داشت: در حال حاضر به واسطه تحریمهایی که به ما اعمال شده، در یک وضع غیرعادی قرار گرفتیم. از دولت پرسیدیم که اگر ما FATF را پذیرفتیم و کامل اجرا کردیم، از شر تحریمها نجات پیدا خواهیم کرد؟ می توانیم روابط خودمان را به صورت عادی با دنیا انجام بدیم؟ دولت صریحاً به ما گفت که ما هیچ تضمینی نمی‌دهیم که برای تحریم‌ها راه‌‎حل پیدا شود. اگر شما ضمانتی ندارید چه حُسنی برای ما دارد؟ حال ما با چه امیدی بیاییم خودمان را در قبال این‌ها، خاضع و خاشع کنیم؟

توکلی: اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی نمی‌آورد - اسپوتنیک ایران
توکلی: اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی نمی‌آورد

میرسلیم خاطرنشان کرد: وقتی ما حساب و کتاب خودمان را شفاف کردیم، مشخص می شود چطور تحریمها را دور می زنیم. ما در همین شرایط میلیاردها دلار مبادله می کنیم و در صنعت پتروشیمی یا فضایی صادرات داریم. مسئولان اصلی FATF، آمریکایی هستند و در حقیقت ما باید تمام اطلاعات خودمان را در اختیار آمریکاییها قرار بدهیم.

وی افزود: در چنین شرایطی آن‌ها راهش را پیدا می کنند که چطور تحریمها را تشدید کنند. ما حدس می زنیم که نپیوستن به FATF ممکن است مشکل ایجاد کند، ولی یقین داریم که پیوستن به آن، برای ما مشکل درست می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در پایان بیان داشت: پذیرش  FATF یعنی قبول کنیم که فشار تحریم‌ها بر ما تشدید شود. هدف ویژه آن‌ها، براندازی جمهوری اسلامی است و با پذیرفتن FATF این محقق میشود بعضی‌ها هم که اصلاً اعتقادی به این چیزها ندارند، می‌گویند که بیایید تن در بدهید، مردم در فشارند این‌ها اصلاً اعتقادی به نظام ندارند ما که نمیتوانیم پایه های نظام را سست بکنیم، به جهت اینکه عده ای خیلی اعتقادی ندارند و دایه دلسوزتر از مادر می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала