گزارش و تحلیل

افزایش خطر احتمال حمله آمریکا

© Photo / Public Domain/ U.S. Navy photo خلیج فارس
 خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروزه شرایط سیاسی داخلی آمریکا شدیدا به ضرر آقای ترامپ می باشد

بسیاری این روزها پرس و جو می کنند که چه دلیلی داشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام به نمایش تونل های موشکی خود کنار خلیج فارس نماید در حالی که پس از حمله طرفداران ترامپ به کاخ کنگره اوضاع در آمریکا به هم ریخته.

بله درست است و بسیاری تحلیلگران بر این باور هستند که امروزه شرایط سیاسی داخلی آمریکا شدیدا به ضرر آقای ترامپ می باشد و اینکه وی بخواهد آمریکا را وارد جنگی کند بسیار بعید می باشد و شاید حتی شبح جنگ فعلا از بالاسر ایرانی ها دور شده باشد.

باید گفت همه امیدوار هستیم که چنین باشد اما زمانی که هیچ کس تصور نمی کرد ترامپ دست به ترور شهید سلیمانی می زند وی  این کار را کرد و همه را در کار انجام شده قرار داد.

اگر شما شهید سلیمانی را می شناختید می دانستید که وی فرد نظامی و امنیتی با تجربه زیادی بود وعلیرغم اینکه صدها بار دشمنان تلاش کرده بودند وی را رصد و ترور کنند اما هیچوقت نتوانسته بودند وی را به دام بیاندازند.

اینکه وی به صورت علنی و رسمی از طریق فرودگاه بغداد وارد عراق شود و با علم به اینکه آمریکایی ها کامل در جریان سفر او هستند به عراق سفر کند به این دلیل بود که گذشته از همه مسایل قوانین و مقررات بین المللی خطوط قرمزی میان ایران و آمریکا ترسیم شده بود و بر اساس آن شهید سلیمانی اطمینان کامل داشت که هیچ اتفاقی برای او رخ نخواهد داد.

صدور حکم بازداشت رئیس جمهور آمریکا در عراق - اسپوتنیک ایران
صدور حکم بازداشت رئیس جمهور آمریکا در عراق

در همان حین بود که نامردی آمریکایی ها گل کرد و او را ترور کردند.

آنهایی که آقای ترامپ را قبل از رییس جمهور شدن می شناسند نیز همه اذعان دارند که وی در نامردی همتا ندارد و همه مراحل زندگی خود را با نامردی پیش برده.

به هر صورت این روزها ترامپ یک مار زخمی به حساب می آید که می خواهد قبل از مرگ هر طور شده زهر خود را بریزد.

با شرایط  فعلی هم ترامپ و هم افراد وابسته به او دیگر شانسی برای حضور در صحنه سیاسی آمریکا را نخواهند داشت و بدیهی است که پس از به قدرت رسیدن بایدن تازه محاکمه ها و مجازات های زیادی در انتظار وی خواهد بود.

به قول معروف این ماجرا اینجا برای او تمام نخواهد شد و لبخند های بایدن فقط برای آن است که دمکرات ها می خواهند با پنبه سر ترامپ را ببرند.

با این شرایط ترامپ چند گزینه خطرناک پیش رو دارد که ممکن است دیوانگی هایش وی را به آن سمت و سو سوق دهد.

یکی از آنها این است که در مقابل گرفتن پول هنگفت از برخی کشورهای عرب خلیج فارس و حمایت لابی های یهودی در آمریکا اقدام به انجام یک حمله نظامی به ایران بزند.

این حمله نظامی می تواند از حمله به تاسیسات نظامی و هسته ای و زیر بنایی ایران گرفته تا حتی حمله اتمی به یک یا چند نقطه در ایران باشد.

به هر حال اصرار بر پرواز هواپیماهای بی 52 در منطقه بی دلیل نیست و در حالی که این هواپیماها در حال پرواز نزدیک به حریم هوایی ایران هستند هر لحظه ممکن است به یکباره وارد حریم هوایی ایران شوند و در آن وقت اقدام به حمله کنند.

20. بدین ترتیب قربانیان بالقوه بیش از 100 نفر نمی‌شد - اسپوتنیک ایران
جرا ترامپ حمله به تاسیسات ایرانی را منتفی کرد؟

حتی ممکن است عمدا این هواپیماها وارد حریم هوایی ایران شوند تا واکنش ایران را بررسی کنند و در آن وقت قطعا اپراتورهای موشکی ایران مجبور خواهند بود که به سمت این هواپیماها شلیک کنند چون نمی توان تشخیص داد که هدف ورود این هواپیماها به حریم هوایی ایران، حمله است یا خودنمایی.

در این صورت حتی اگر برنامه حمله هم نباشد در صورت واکنش ایران حد اقل خلبانان و خدمه این هواپیما یا هواپیماها کشته خواهند شد و خوب جهان با بحران جدیدی روبرو خواهد شد و کل توجه رسانه های جهان به آن سمت و سو خواهد رفت ورییس جمهوری بعدی آمریکا نمی تواند به این راحتی و سرعت با کشوری که سربازان آمریکایی را کشته آشتی کند.

اگر هم این هواپیما یا هواپیماها عبور کنند ممکن است اهدافی را در ایران هدف قرار دهند امری که منجر به شعله ور شدن جنگ با ایران خواهد شد.

شاید هم حمله به ایران نشود بلکه به متحدین ایران در منطقه شود تا آنها مجبور به پاسخ شوند و در نهایت جنگ راه بیافتد.

شاید هم حمله توسط متحدین آمریکا در منطقه انجام شود و بعد حمله را گردن آمریکایی ها بیاندازند.

در کل مهم برای ترامپ و متحدین اش در این مرحله این است که تعدادی سرباز آمریکایی توسط ایران و یا متحدین ایران کشته شوند تا جنگ به پا گردد، هرچه بیشتر بهتر.

به این ترتیب ترامپ امیدوار خواهد بود با این خوش خدمتی به اسرائیل وعربها هم پول کلانی از عرب ها به جیب بزند هم اینکه لابی های صهیونیستی در آمریکا به اعضای کنگره و سیاستمداران این کشور فشار بیاورند که کاری به کار ترامپ نداشته باشند.

کره شمالی پهپاد های شناسایی با برد پرواز 500 کیلومتر می سازد - اسپوتنیک ایران
کره شمالی پهپاد های شناسایی با برد پرواز 500 کیلومتر می سازد

برخی باور دارند که ممکن است ترامپ حالت فوق العاده در آمریکا اعلام کند و تحویل تحول به تاخیر بیافتد، که البته اگر وی بخواهد چنین کاری انجام دهد.

اگر ترامپ بخواهد از این گزینه استفاده کند بدیهی است که باید شرایطی ایجاد کند که خاک آمریکا در خطر باشد و این شرایط با حمله اتمی به کره شمالی – یا چین و یا حتی روسیه محقق می شود چون آن وقت همه دلواپس واکنش این کشورها که دارای تسلیحات هسته ای هستند و می توانند خاک آمریکا را هدف قرار دهند خواهند بود.

به همین دلیل هم هست که امروزه بسیاری از سیاستمداران ارشد آمریکایی تلاش دارند که اختیارات فرماندهی نظامی و کنترل تسلیحات هسته ای آمریکا از ترامپ را سلب کنند چون یقین دارند طی چند روز باقی مانده از زندگی سیاسی اش وی ممکن است به هر کار غیر قابل باوری دست بزند.

حال اگر به ماجرای نمایش تونل های موشکی سپاه برگردیم باید گفت طبق اظهار نظر برخی تحلیلگران نظامی این تونل ها اعماقی از زمین تاسیس شده که حتی با حمله اتمی هم نابود نمی شوند و در واقع این نمایش پیامی به کشورهای متحد آمریکا در منطقه می باشد که دست از تشویق ترامپ برای حمله به ایران بردارند چون حتی اگر وی حمله اتمی به ایران کند نخواهد توانست توان بازدارندگی ایران را از بین ببرد و در مقابل ایران تاسیسات حیاتی همه کشورهایی را که شریک آمریکا در این جرم می باشند را نابود خواهد کرد.

پیغام به وضوع این است که هم آمریکایی ها و اسرائیلی ها و هم عرب های متحد اسرائیل بدانند ایران سالهاست خود را برای چنین شرایطی آماده کرده وهمه سناریوها، حتی بد ترینشان را، پیش بینی نموده وواکنش مناسب به آن را نیز آماده کرده اند.

پس نباید صبر ایران را به چالش بکشند، در آن صورت ممکن است طوفانی به پا شود که همه را با هم نابود کند و اینگونه نخواهد بود که تصور کنند ایران حتی با اصابت یک یا دو بمب هسته ای به خاک آن، مانند ژاپن در جنگ جهانی دوم تسلیم خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала