سوریه از شورای امنیت خواستار توقف حملات اسرائیل شد

© AFP 2023 / George Ourfalian سوریه از شورای امنیت خواستار توقف حملات اسرائیل شد
 سوریه از شورای امنیت خواستار توقف حملات اسرائیل شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، خواستار توقف حملات اسرائیل به سوریه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله اسرائیل به سوریه در دو نامه جداگانه به "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس دوره ای شورای امنیت، اعلام کرد: اسرائیل در ساعت 10:23 چهارشنبه ششم ژانویه 2021، مجددا به سوریه تعدی کرد که این در مغاریت با قطعنامه شماره 350 شورای امنیت سال 1974 است. اسرائیل از جولان اشغالی به سوریه حمله کرد.

پدافند هوایی سوریه حمله هوایی اسرائیل به جنوب دمشق را گزارش داد - اسپوتنیک ایران
پدافند هوایی سوریه حمله هوایی اسرائیل به جنوب دمشق را گزارش داد+ویدئو

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: مقامات اشغالگر به تروریسم سازمان یافته علیه سوریه ادامه می‌دهند و اخیرا بر دامنه آن افزوده شده است به ویژه پس از شکست تجاوزات و توطئه‌های آن به سوریه و رسیدن آن به درجه‌ای که با بی شرمی و وقاحت آنرا اعلام می‌کند و در سال گذشته در بیانیه‌های امنیتی خود اعلام کرد که 50 حمله به اهدافی در عمق اراضی سوریه انجام داده است. این حملات اسرائیل همزمان با جنایاتی است که گروه‌های تروریستی مسلح انجام می‌دهند که آخرین مورد آن هم حمله به اتوبوس حامل غیرنظامیان در صحرای سوریه بود که به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد.

در نامه‌های وزارت خارجه سوریه، آمده است: این گواهی بر این است که هماهنگی کاملی میان تروریسم اسرائیلی و تروریست‌های تکفیری برای تحقق اهداف مشترک وجود دارد تا عمر بحران سوریه از طریق حمایت از گروههای تروریستی مسلح طولانی‌تر شود و این گروه‌ها شریک اسرائیل در تروریسم از یکسو هستند و از سوی دیگر مانعی در برابر ارتش سوریه و متحدانش برای شکست داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط به تل آویو تحت هر نام دیگری، ایجاد می‌کنند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: ادامه خط مشی تجاوزکارانه و خطرناک اسرائیل، نشان از هماهنگی میان سه اشغالگر یعنی اسرائیل، ترکیه و آمریکا حکایت دارد که اراضی سوریه عزیز را اشغال کرده‌اند و این به ویژه با چراغ سبز و حمایت بی دریغ دولت آمریکا و مصون ماندن از حمایت دیگر کشورهای شورای امنیت است.

در این نامه سوریه از شورای امنیت خواسته است که به مسئولیت خود در چارچوب منشور سازمان ملل عمل کند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: شورای امنیت به مسئولیت خود در چارچوب منشور سازمان ملل که مهمترین آن صیانت از صلح و امنیت بین‌المللی است عمل کند تا آغاز سال 2021 فرصت برای انجام اقدامات کوبنده و فوری علیه اسرائیل به منظور ممانعت از تکرار این حملات تروریستی رژیم صهیونیستی شود.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: تداوم این حملات نظام‌مند که اکنون وپیش از زمان قبل امنیت و ثبات منطقه را تحت تهدید قرار می‌دهند, مقبول نیست همچنین سوریه تاکید می‌کند که حملات صهیونیستی در ارعاب مردم سوریه شکست خواهند خورد.

اسرائیل در ادامه حملات خود به خاک سوریه، چهارشنبه شب به جنوب دمشق حمله هوایی کرد که این حمله هوایی با واکنش پدافندی ارتش سوریه مواجه شده است.

بنا بر این گزارش، پدافند هوایی ارتش سوریه موفق شد چند موشک شلیک شده جنگنده‌های اسرائیلی را قبل از اصابت به زمین، هدف قرار دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала