واکنش کاربران ایرانی به حوادث اخیر پیرامون ترامپ

© REUTERS / Mike Theilerواکنش کاربران ایرانی به حوادث اخیر پیرامون ترامپ
واکنش کاربران ایرانی به حوادث اخیر پیرامون ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی حوادث اخیر در ساختمان کنگره واقع در واشنگتن و اقدامات ترامپ کاربران معروف ایرانی به این تحرکات واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند تا از تصویب نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور که جوزف بایدن نامزد حزب دموکرات در آن پیروز شد، جلوگیری کنند. یکی از تظاهر کنندگان در جریان آشوب های واشنگتن به ضرب گلوله کشته شد. علاوه بر این، اعلام شد سه نفر دیگر از آشوبگران به دلایل غیر مرتبط با اعمال خشونت جان خود را از دست داده اند.

​پس از این وقایع نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه اعلام کرد، که وی با ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، در مورد گزینه هایی برای محدود کردن توانایی دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی در صدور دستورات حمله هسته ای یا آغاز جنگ، گفتگو کرده است.

این حوادث از چشم کاربران نام آشنای ایرانی دور نمانده است و تعبیرها و نظرات مختلفی درباره تحولات در آمریکا صورت می گیرد.

سید عطاءالله مهاجرانی نیز در رابطه با حوادث اخیر در واشنگتن نیز در صفحه توییتری خود نوشت: يادتان هست؟ ترامپ و پومپئو و سفير آمريكا در آلمان در تشويق آشوب آبان ٩٨ توييت فارسى مى زدند، تشويق مى كردند. شبكه هاى خبرى شان از جمله CNN در خدمت آشوب بود. VOA و راديو فردا سنگ تمام گذاشتند. حالا خودشان به آشوب طلبان آمريكايى مى گويند: اوباش! و سانسور عكس كشته شدگان در فضاى مجازى

​احمد نادری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس نیز نوشت: آنها که تاهمین اواخر میگفتند باید با دیوانه ای مثل ترامپ مذاکره کنیم، باید از اتفاقات اخیر کنگره آمریکا درس بگیرند. این جماعت با کسانی که زبانشان را میفهمند، با خشونت برخورد می کنند؛ چه برسد با کسانی که فرق Lift و Remove و Suspend را نمی‌ فهمند!

​این شورش ها تأیید كنگره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا را به تأخیر انداخت. رهبران دموکرات در کنگره خواستار برکناری ترامپ از سمت خود شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала