اعلام تعداد افراد دستگیری شده در هجوم به کنگره آمریکا

© REUTERS / Shannon Stapletonاعلام تعداد افراد دستگیری شده در هجوم به کنگره آمریکا
اعلام تعداد افراد دستگیری شده در هجوم به کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام رئیس پلیس واشنگتن در ناآرامی‌های ساختمان کنگره آمریکا نزدیک به 70 نفر دستگیر شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت کونتی، رئیس پلیس واشنگتن اعلام داشت که پلیس ایالات متحده نزدیک به 70 نفر را که در ناآرامی‌های ساختمان کنگره در واشنگتن دست داشتند، بازداشت کرده است.

زخمی شدن 50 افسر پلیس در جریان ناآرامی‌های کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران
زخمی شدن 50 افسر پلیس در جریان ناآرامی‌های کاخ کنگره آمریکا

به گفته کونتی، هنگام حمله به ساختمان کاپیتول، 68 هوادار دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا بازداشت شدند. افراد دستگیر شده شامل 60 مرد و 8 زن بالغ هستند. رئیس پلیس واشنگتن همچنین فاش کرد که 41 دستگیری در قلمرو ساختمان کنگره انجام شده و تنها یک نفر از دستگیرشدگان ساکن شهرستان کلمبیا بوده است.

موریل باوزر، شهردار واشنگتن از كنگره آمریكا خواست تا گروهی را برای بررسی این حادثه ایجاد كند. به عقیده شهردار واشنگتن، ترامپ باید مانند طرفداران خود پاسخگو باشد.

روز چهارشنبه، طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، که در واشنگتن برای نشان دادن حمایت خود گرد هم آمده بودند، به ساختمان کنگره حمله کردند و جلسه‌ای را که در آن قرار بود نتایج انتخابات گذشته تأیید شود، قطع کردند. پلیس و نیروهای ویژه در نهایت ساختمان کاپیتول را از دست معترضان طرفدار ترامپ آزاد کرده و نمایندگان کنگره توانستند روند تأیید بایدن را به عنوان رئیس دولت منتخب ادامه داده و با موفقیت به پایان برسانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала