آیت الله خامنه ای: ما هیچ اصرار و عجله ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoآیت الله خامنه ای: ما هیچ اصرار و عجله ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد
آیت الله خامنه ای: ما هیچ اصرار و عجله ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر ایران در سخنانی تاکید کرد که ما هیچ اصرار و عجله ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد.

به گزارش اسپوتنیک، آیت الله خامنه ای، رهبر ایران روز جمعه به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی سخنرانی کرد.

آیت الله خامنه ای در خصوص توافق برجام اظهار داشت: در مورد مسئله برجام و تعهدات جمهوری اسلامی؛ نکته اول این است که بحث از برگشت آمریکا به برجام است. ما هیچ عجله‌ای نداریم آمریکا به برجام برگردد. آنچه ما بر آن تاکید داریم برداشته شدن تحریم‌هاست که حقی ضایع‌شده از ملت ایران است.

رهبر ایران گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شود، آنوقت برگشت آمریکا به برجام معنا دارد اما اگر این رخ نداد، حتی برگشت آمریکا به برجام ممکن است به ضرر ما باشد. البته ما به دولت و مجلس هم گفته‌ایم که در این زمینه مراقبت کافی داشته باشند.

آیت الله خامنه ای ادامه داد: نکته دوم این است که تصمیم مجلس و دولت در زمینه برجام یک تصمیم درست و منطقی است. وقتی دشمن به تعهدات خود عمل نمی‌کند دلیلی ندارد ما به همه تعهدات خود در برجام عمل کنیم. اگر چنانچه آنان به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات خود برمی‌گردیم و بنده این را از اول گفته‌ام.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала