منچستر سیتی، قدیمیترین جام حذفی انگلیس را خریداری کرد

CC0 / / منچستر سیتی، قدیمیترین جام حذفی انگلیس را خریداری کرد
منچستر سیتی، قدیمیترین جام حذفی انگلیس  را خریداری کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مالک باشگاه منچسترسیتی با پرداخت 750 هزار پوند، قدیمی‌ترین جام FA Cup که در سال 1904 توسط ‌سیتی فتح شده بود را خریداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جام نقره‌ای تاریخی که اولین جامی بود که باشگاه سیتی در سال ۱۹۰۴ به دست آورد، توسط مالک باشگاه منچسترسیتی به مبلغ ۷۵۰ هزار پوند خریداری شد. جامی که در رقابت‌های جام اتحادیه فوتبال (جام حذفی) یا FA Cup از سال ۱۸۹۶ تا ۱۹۱۰ استفاده می شد، قبلاً در موزه ملی فوتبال نگهداری می شد اما توسط دیوید گلد، مالک آن که یکی از مالکان وستهام نیز هست، برای فروش گذاشته شد.

این جام به عنوان قطعه‌ای مهم و تاریخی شناخته می‌شود و نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه ممکن است توسط خریداران از انگلیس خارج شود نیز وجود داشت.

مدیران شهر منچستر می‌گویند وقتی شیخ منصور، مالک منچسترسیتی، راجع به فروش این جام خبردار شد، تصمیم گرفت که پا پیش گذاشته و با خرید این جام تاریخی مطمئن شود که این جام تا همیشه در شهر منچستر باقی خواهند ماند.

​​این جام نقره‌ای که پیش از جام فعلی که امروزه به برندگان FA Cup داده می‌شود، استفاده می‌شد، قدیمی‌ترین جامی است که از حوادث جان به در برده و دسترس است. جام اصلی که در FA Cup استفاده می‌شد در سال ۱۸۹۵ دزدیده شد و هرگز پیدا نشد.

از این جام به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین یادمان‌های جهان فوتبال نام می‌برند.

سیتی ۱۱۶ سال پیش، پس از شکست تیم بولتون واندررز با یک گل، برنده این جام شد. آنها اولین باشگاه رسمی شهر منچستر بودند که توانستند در یکی از تورنمنت‌های بزرگ قهرمان شوند و این پیروزی توسط تاریخدانان محلی به عنوان جرقه علاقه زیاد مردم این شهر به فوتبال نام برده شده است و از آن تاریخ منچستر به عنوان یکی از فوتبال دوست ترین شهرهای انگلستان شناخته می‌شود.

گفته می‌شود هزاران نفر از هواداران برای تماشای آن بازی به لندن سفر کردند و پس از آن یک رژه پیروزی در منچستر برگزار شد و گزارش های مطبوعاتی آن زمان ادعا کرد که جمعیتی پنج برابر آنچه در هفته قبل به استفبال ولیعهد رفته بود، در این رژه پیروزی شرکت کردند.

مالک سیتی قصد دارد این جام را به موزه فوتبال قرض بدهد تا با باز شدن موزه‌ها، هواداران بتوانند از این جام دیدن کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала