رهبر ایران: این وضع انتخابات و دموکراسی آمریکا است

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderرهبر ایران: این وضع انتخابات و دموکراسی آمریکا است
رهبر ایران: این وضع انتخابات و دموکراسی آمریکا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله خامنه ای در سخنرانی تلویزیونی خود به حوادث اخیر آمریکا اشاره کرد و گفت این انتخاباتشان است، این دموکراسی‌شان و این حقوق بشرشان است.

به گزارش اسپوتنیک، آیت الله خامنه ای، رهبر ایران روز جمعه به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی سخنرانی کرد.

آیت الله خامنه ای اظهار داشت: وضع و حال بت بزرگ را امروز می‌بینید. این انتخاباتشان است، این دموکراسی‌شان است، این حقوق بشرشان است که هر روز یک سیاهپوست را بدون دلیل می‌کشند و قاتل هم پیدا نمی‌شود. این هم ارزش‌هایشان است که در دنیا مسخره شده است و این هم از اقتصادشان است که میلیون‌ها نفر گرسنه و بیکار را به همراه دارد. حال با این اوضاع اما برخی هنوز قبله‌شان آمریکاست.

رهبر ایران گفت: عده‌ای خیال می‌کنند اگر با آمریکا توافق کردیم و مذاکره کردیم، کشور یک بهشت برین می‌شود. نه چنین نیست. نگاهی به وضع کشور در دوران رژیم پهلوی بکنید. نگاهی بکنید به وضعیت کشورهای منطقه که نام نمی‌برم اما خود می‌دانید، و ببینید آنان که مدام قربان صدقه آمریکا می‌روند چه وضعی دارند.

آیت الله خامنه ای ادامه داد: آمریکا نفع خود را و منافعش را در بی‌ثباتی منطقه می‌بیند، مگر آنکه خود را مسلط بر منطقه ببیند. تا قبل از آن اما نفع خود را در بی‌ثباتی منطقه می‌بییند و این را خودشان هم می‌گویند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала