واکنش رئیس جمهور ایران به حوادث واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره آمریکا

© AP Photo / Iranian Presidency Officeواکنش رئیس جمهور ایران به حوادث واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره آمریکا
واکنش رئیس جمهور ایران به حوادث  واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس‌جمهورایران به حوادث واشنتگن و حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسن روحانی با اشاره به حوادث آمریکا و حمله به ساختمان کنگره این کشور گفت: آنچه شب گذشته و امروز در آمریکا رخ داد، افراط‌گرایی بود.

وی افزود: نشان دادند دموکراسی غربی چقدر فشل و سُست است، بنیانشان بنیان قوی نیست و دیدیم که در این کشورها متاسفانه علی رغم اینکه علم و صنعت پییشرفت کرده عوام گرایی چقدر زمینه دارد.  یک آدم پوپولیست چه بلایی سر کشورش در 4 سال آورد. آبروی کشورش را خدشه ‌دار کرد و چه ضربه‌های بزرگی به منطقه، سوریه و فلسطین و یمن زد و می‌بینیم که یک آدم ناسالم وقتی می‌آید و قدرت را در دست می‌‌گیرد چه مشکلاتی را برای کشور و دنیا بوجود می‌آورد.

کنگره آمریکا انتخاب جو بایدن به سمت ریاست جمهوری را به تصویب رساند - اسپوتنیک ایران
کنگره آمریکا انتخاب جو بایدن به سمت ریاست جمهوری را به تصویب رساند

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم این درس عبرت برای همه دنیا باشد و برای حاکمان بعدی کاخ سفید باشد. آنهایی که دو هفته دیگر قدرت را در دست می‌گیرند جبران کنند و ملت آمریکا را به جایگاه خود برگرداند که ملت بزرگی هستند.  امیدواریم شر آدم‌هایی که کم سواد در اداره کشور هستند و دنبال منافع خانوادگی و فردی خود هستند، از کشورشان و دنیا کم شود  و شاهد شرایط بهتری در منطقه و جهان باشیم.

دیشب همزمان با برگزاری جلسه بررسی نتایج انتخابات آمریکا جهت معرفی بایدن به عنوان رییس جمهور منتخب این کشور دونالد ترامپ که هنوز نتایج انتخابات را نپذیرفته است با برگزاری تجمعی بزرگ با حضور طرفدارانش زمینه آشوب در اطراف کنگره آمریکا را فراهم کرد. طرفداران ترامپ پس از تجمع اعتراضی در اطراف کنگره با ایجاد درگیری با تیم حفاظتی این نهاد وارد ساختمان اصلی کنگره شدند. در این رابطه مجلس سنا و مجلس نمایندگان جلسه ای را که برای تصویب نتایج آخرین انتخابات برنامه ریزی شده بود که  طبق آن جو بایدن ، نامزد دموکراتها  در انتخابات ریاست جمهوری برنده شده  ، قطع کردند. خود ترامپ از هواداران خود خواسته است که به طور مسالمت آمیز رفتار کرده و از پلیس حمایت کنند. بعداً ساختمان كاپیتول در واشنگتن از وجود معترضین پاک شد. باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا ترامپ را به تحریک خشونت متهم کرده و دموکرات های مجلس نمایندگان از مایک پنس معاون رئیس جمهور خواستند تا از متمم بیست و پنجم قانون اساسی برای برکناری ترامپ از قدرت استفاده کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала