حالت فوق العاده در پایتخت آمریکا به مدت 15 روز تمدید شد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر حالت فوق العاده در پایتخت آمریکا به مدت 15 روز تمدید شد
حالت  فوق العاده در پایتخت آمریکا به مدت 15 روز تمدید شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موریل بوثر ، شهردار واشنگتن به دلیل اقدامات طرفداران دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، وضعیت اضطراری را در این شهر به مدت 15 روز تمدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دستورالعمل وی  در وب سایت شهرداری واشنگتن منتشر شده است.

بوثر در بیانیه ای گفت: "بسیاری با هدف ایجاد خشونت و تخریب به واشنگتن آمده اند." وی خاطرنشان کرد که این احساسات با اظهارات در راستای "دامن زدن به خشم و خشونت" از سوی ترامپ در مورد عدم مشروعیت انتخابات گذشته تقویت می شود که شکست خود را قبول نمی کند. در این راستا ، رژیم اضطراری در شهر تا 21 ژانویه و تا دستور بعدی شهردار تمدید می شود. بنابراین مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب جو بایدن در تاریخ 20 ژانویه ، در شرایط حالت فوق العاده برگزار خواهد شد .

اوضاع در اطراف ساختمان کنگره آمریکا آرام است - اسپوتنیک ایران
اوضاع در اطراف ساختمان کنگره آمریکا آرام است

در تاریخ 6 ژانویه ، معترضان طرفدار ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا (کاپیتول) حمله کرده و صحن مجلس سنا را محاصره کردند. مجلس سنا و مجلس نمایندگان جلسه ای را که برای تصویب نتایج آخرین انتخابات برنامه ریزی شده بود که  طبق آن جو بایدن ، نامزد دموکراتها  در انتخابات ریاست جمهوری برنده شده  ، قطع کردند. خود ترامپ از هواداران خود خواسته است که به طور مسالمت آمیز رفتار کرده و از پلیس حمایت کنند. بعداً ساختمان كاپیتول در واشنگتن از وجود معترضین پاک شد. باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا ترامپ را به تحریک خشونت متهم کرده و دموکرات های مجلس نمایندگان از مایک پنس معاون رئیس جمهور خواستند تا از متمم بیست و پنجم قانون اساسی برای برکناری ترامپ از قدرت استفاده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала