۶۲۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا در حالت آماده‌ باش در آورد

© AFP 2023 / William Edwards۶۲۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا در حالت آماده‌ باش در آورد
۶۲۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا در حالت آماده‌ باش در آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی اغتشاشات اخیر و تحرکات معترضین آمریکایی در ساختمان کنگره، پنتاگون حدود ۶۲۰۰ نیرو از گارد ملی را برای حمایت از پلیس واشنگتن در صورت نیاز، به حالت آماده ‌باش در آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، سایت خبری استارز اند استرایپز (Stars and Stripes) که به ‌صورت تکمیل و جزء به جزء اخبار نیروهای مسلح آمریکا را گزارش می‌ کند، روز پنج ‌شنبه اطلاع داد که در پی تظاهرات گسترده حامیان دونالد ترامپ در واشنگتن که به تسخیر کنگره توسط آنها برای چند ساعت ختم شد، پنتاگون امروز حدود ۶۲۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی این کشور را در ۶ ایالت ویرجینیا، پنسیلوانیا، نیویورک، نیوجرسی، دلاوِر و مریلند به حالت آماده‌ باش در آورده است.

مشاور ترامپ در امور روسیه استعفا داد - اسپوتنیک ایران
مشاور ترامپ در امور روسیه استعفا داد

منبعی از وزارت دفاع آمریکا که به شرط فاش نشدن نامش که با این پایگاه خبری مصاحبه کرده، در خصوص آماده ‌باش این تعداد نیرو گفته است که نیروهای گارد ملی آمریکا ظرف چند روز آینده به تدریج وارد واشنگتن خواهند شد.

به گفته وی، اگرچه حدود ۶۲۰۰ نیروی گارد ملی به حالت آماده ‌باش درآمده‌ اند، اما تعداد دقیق نیروهایی که قرار است به واشنگتن اعزام شوند هنوز معلوم نیست و احتمالاً تعداد نیروهایی که به واشنگتن اعزام خواهند شد، بسته به شرایط کمتر از این رقم خواهد بود.

این مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که نیروهای گارد ملی قرار است به پلیس واشنگتن برای تأمین امنیت پایتخت آمریکا و نواحی اطراف تا روز ۲۰ ژانویه یعنی روز تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس‌ جمهور جدید آمریکا، کمک کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала