وزیر خارجه آمریکا خواستار محاکمه مهاجمان به کنگره شد

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonوزیر خارجه آمریکا خواستار محاکمه مهاجمان به کنگره شد
وزیر خارجه آمریکا خواستار محاکمه مهاجمان به کنگره شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا، هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی.سی را "غیر قابل قبول" و "غیر قابل تحمل" خواند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری نوشت: یورش به کنگره غیر قابل قبول است. بی قانونی و غارت... در اینجا یا جای دیگری در جهان، همواره غیر قابل قبول است. من به نقاط بسیاری در جهان سفر کرده ام و همواره حامی حق مردم برای اعتراضات مسالمت آمیز برای باورها و مساله هایشان بوده ام.

​پمپئو تاکید کرد: اما خشونت و به خطر انداختن جان دیگران از جمله کسانی که وظیفه حفظ امنیت ما را بر عهده دارند، در داخل و خارج غیر قابل تحمل است. باید فورا مجرمانی که مرتکب این شورش شدند، به پای میز محاکمه آورد.

​​وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه "آمریکا بهتر از آن چیزی است که امروز دیدیم" گفت او "دموکراسی دست اول را در بهترین حالت خود" دیده است.

​در تاریخ ششم ژانویه، معترضان طرفدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره آمریکا حمله و صحن مجلس سنا را محاصره کردند. مجلس سنا و مجلس نمایندگان جلسه ای را که برای تصویب نتایج آخرین انتخابات برنامه ریزی شده بود که  طبق آن جو بایدن ، نامزد دموکراتها  در انتخابات ریاست جمهوری برنده شده  ، قطع کردند. خود ترامپ از هواداران خود خواسته است که به طور مسالمت آمیز رفتار کرده و از پلیس حمایت کنند. بعداً ساختمان كاپیتول در واشنگتن از وجود معترضین پاک شد. باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا ترامپ را به تحریک خشونت متهم کرده و دموکرات های مجلس نمایندگان از مایک پنس معاون رئیس جمهور خواستند تا از متمم بیست و پنجم قانون اساسی برای برکناری ترامپ از قدرت استفاده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала