ادامه آلودگی هوای کلان شهرهای ایران در چند روز آینده

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehادامه آلودگی هوای کلان شهرهای ایران در چند روز آینده
ادامه آلودگی هوای کلان شهرهای ایران در چند روز آینده
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان هواشناسی در خصوص آلودگی هوا در کلان شهرهای ایران اطلاع داد که در صورت عدم کاهش منابع آلاینده، امکان رشد شاخص آلودگی هوا وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، محمد اصغری معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ایران بیان داشت که کماکان در پنج روز آینده جوی پایدار و آرام در اغلب مناطق کشور برقرار است و افزود: در این مدت در شهرهای پرجمعیت و صنعتی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل پایداری جوی و سکون هوا،‌ تا اواخر وقت دوشنبه 22 دی غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها پیش‌بینی می‌شود که این شرایط فردا در قزوین و مشهد، شنبه در اصفهان، تبریز و مشهد، یکشنبه 21 دی در تهران، کرج، قزوین،‌ اراک،‌ اصفهان و قم و روز دوشنبه در تهران، کرج، قزوین، اصفهان،‌ اراک، قم و تبریز، شدیدتر است.

استقرار آمبولانس در خیابان های تهران در پی آلودگی هوا - اسپوتنیک ایران
استقرار آمبولانس در خیابان های تهران در پی آلودگی هوا

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اطلاع داد: در این مدت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است و در صورت عدم کاهش منابع آلاینده ‌امکان رشد شاخص آلودگی هوا تا اندازه «شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی» وجود دارد.

اصغری گفت: ‌در این راستا ضرورت دارد سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری‌ ریوی و قلبی در خانه بمانند ضمن آنکه از فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز خودداری شود.

وی در خصوص وضعیت جوی تهران گفت : آسمان تهران در چهار روز آینده صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 9 و یک درجه خواهد بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала