کنگره آمریکا انتخاب جو بایدن به سمت ریاست جمهوری را به تصویب رساند

© REUTERS / Leah Millisکنگره آمریکا انتخاب جو بایدن به سمت ریاست جمهوری را به تصویب رساند
کنگره آمریکا انتخاب جو بایدن به سمت ریاست جمهوری را به تصویب رساند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنگره ایالات متحده آمریکا به دنبال ناآرامی های دیشب در واشنگتن با شرکت حامیان دونالد ترامپ، انتخاب جوبایدن، نامزد حزب دموکرات به سمت ریاست جمهوری با کسب بیش از 270 رای الکترال را به تصویب رساند.

به گزارش اسپوتنیک، بحث درباره این موضوع در شرایط وقوع آشوب های بی سابقه در واشنگتن جریان دارد  که طی آن طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کاپیتول، ساختمان کنگره حمله كردند. یک زن بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر نیز در شورش ها به دلایلی که به خشونت مربوط نبود ، فوت کردند.

تصویب آرا الکترال  در کنگره سرانجام امکان قانونی را برای هرگونه مخالفت با نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از بین می برد.

چهار نفر در جریان اعتراضات در واشنگتن کشته شدند - اسپوتنیک ایران
چهار نفر در جریان اعتراضات در واشنگتن کشته شدند

دیشب همزمان با برگزاری جلسه بررسی نتایج انتخابات آمریکا جهت معرفی بایدن به عنوان رییس جمهور منتخب این کشور دونالد ترامپ که هنوز نتایج انتخابات را نپذیرفته است با برگزاری تجمعی بزرگ با حضور طرفدارانش زمینه آشوب در اطراف کنگره آمریکا را فراهم کرد. طرفداران ترامپ پس از تجمع اعتراضی در اطراف کنگره با ایجاد درگیری با تیم حفاظتی این نهاد وارد ساختمان اصلی کنگره شدند. در این رابطه مجلس سنا و مجلس نمایندگان جلسه ای را که برای تصویب نتایج آخرین انتخابات برنامه ریزی شده بود که  طبق آن جو بایدن ، نامزد دموکراتها  در انتخابات ریاست جمهوری برنده شده  ، قطع کردند. خود ترامپ از هواداران خود خواسته است که به طور مسالمت آمیز رفتار کرده و از پلیس حمایت کنند. بعداً ساختمان كاپیتول در واشنگتن از وجود معترضین پاک شد. باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا ترامپ را به تحریک خشونت متهم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала