کابینه ترامپ در فکر برکناری او طبق متمم 25 قانون اساسی امریکا است

© Sputnik / Vladimir Astapkovichکابینه ترامپ در فکر برکناری او طبق متمم 25 قانون اساسی امریکا است
کابینه ترامپ در فکر برکناری او طبق متمم 25 قانون اساسی امریکا  است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درپی آشوب ایجاد شده توسط طرفداران رییس جمهور آمریکا در کنگره این کشور کابینه ترامپ در تدارک برکناری او است.

به گزارش اسپوتنیک  ، شبکه «سی‌بی‌اس» ضمن بیان این مطلب اعلام کرد، زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه اعضای کابینه ترامپ مشغول گفت‌وگو درباره احتمال فعال‌سازی متمم شماره ۲۵ قانون اساسی آمریکا جهت برکناری ترامپ از قدرت هستند، شنیده می‌شود.

دو شبکه اجتماعی دیگر حساب های کاربری ترامپ را مسدود کردند - اسپوتنیک ایران
دو شبکه اجتماعی دیگر حساب های کاربری ترامپ را مسدود کردند

مطابق متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، چنانچه معاون ریاست جمهوری و اعضای کابینه تشخیص دهند که رئیس جمهور به لحاظ جسمی یا روانی دیگر قادر به هدایت امور نیست، می‌توانند با استناد به این متمم، امور را به معاون ریاست جمهوری بسپرند.

این همان متممی است که در سال ۲۰۱۶ و پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، جمعی از روانپزشکان در نامه‌ای با نامناسب خواندن دونالد ترامپ او را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری استفاده از آن را خاطر نشان شدند.

دیشب همزمان با برگزاری جلسه بررسی نتایج انتخابات آمریکا جهت معرفی بایدن به عنوان رییس جمهور منتخب این کشور دونالد ترامپ که هنوز نتایج انتخابات را نپذیرفته است با برگزاری تجمعی بزرگ با حضور طرفدارانش زمینه آشوب در اطراف کنگره آمریکا را فراهم کرد. طرفداران ترامپ پس از تجمع اعتراضی در اطراف کنگره با ایجاد درگیری با تیم حفاظتی این نهاد وارد ساختمان اصلی کنگره شدند. در این رابطه مجلس سنا و مجلس نمایندگان جلسه ای را که برای تصویب نتایج آخرین انتخابات برنامه ریزی شده بود که  طبق آن جو بایدن ، نامزد دموکراتها  در انتخابات ریاست جمهوری برنده شده  ، قطع کردند. خود ترامپ از هواداران خود خواسته است که به طور مسالمت آمیز رفتار کرده و از پلیس حمایت کنند. بعداً ساختمان كاپیتول در واشنگتن از وجود معترضین پاک شد. باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا ترامپ را به تحریک خشونت متهم کرده و دموکرات های مجلس نمایندگان از مایک پنس معاون رئیس جمهور خواستند تا از متمم بیست و پنجم قانون اساسی برای برکناری ترامپ از قدرت استفاده کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала