چهار نفر در جریان اعتراضات در واشنگتن کشته شدند

© REUTERS / Shannon Stapletonچهار نفر در جریان اعتراضات در واشنگتن کشته شدند
چهار نفر در جریان اعتراضات در واشنگتن کشته شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رابرت کنتی رئیس پلیس پایتخت آمریکا اعلام کرد چهار نفر در جریان اعتراضات طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا در واشنگتن کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت کنتی در یک کنفرانس مطبوعاتی ، مرگ یک زن را بر اثر اصابت گلوله در ساختمان کاپیتول تأیید کرد و همچنین از سه قربانی دیگر - دو مرد و یک زن خبر داد. در همان زمان ، رئیس پلیس واشنگتن دلایل مرگ آنها را مشخص نکرد.

کابینه ترامپ در فکر برکناری او طبق متمم 25 قانون اساسی امریکا  است - اسپوتنیک ایران
کابینه ترامپ در فکر برکناری او طبق متمم 25 قانون اساسی امریکا است

پیش از این در مورد مرگ زنی به نام اشلی بابیت در اعتراضات گزارش شده بود. وی کهنه سرباز نیروی هوایی ایالات متحده بود که 14 سال در آنجا خدمت کرده و یک افسر ارشد امنیتی بود. شوهر وی تصریح کرد که متوفی از حامیان رئیس جمهور دونالد ترامپ بوده است.

دیشب همزمان با برگزاری جلسه بررسی نتایج انتخابات آمریکا جهت معرفی بایدن به عنوان رییس جمهور منتخب این کشور دونالد ترامپ که هنوز نتایج انتخابات را نپذیرفته است با برگزاری تجمعی بزرگ با حضور طرفدارانش زمینه آشوب در اطراف کنگره آمریکا را فراهم کرد. طرفداران ترامپ پس از تجمع اعتراضی در اطراف کنگره با ایجاد درگیری با تیم حفاظتی این نهاد وارد ساختمان اصلی کنگره شدند. در این رابطه مجلس سنا و مجلس نمایندگان جلسه ای را که برای تصویب نتایج آخرین انتخابات برنامه ریزی شده بود که  طبق آن جو بایدن ، نامزد دموکراتها  در انتخابات ریاست جمهوری برنده شده  ، قطع کردند. خود ترامپ از هواداران خود خواسته است که به طور مسالمت آمیز رفتار کرده و از پلیس حمایت کنند. بعداً ساختمان كاپیتول در واشنگتن از وجود معترضین پاک شد. باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا ترامپ را به تحریک خشونت متهم کرده و دموکرات های مجلس نمایندگان از مایک پنس معاون رئیس جمهور خواستند تا از متمم بیست و پنجم قانون اساسی برای برکناری ترامپ از قدرت استفاده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала