تاریخچه اشغال ساختمان کاخ کنگره آمریکا + عکس

© REUTERS / Shannon Stapletonتاریخچه حمله به ساختمان کنگره آمریکا + عکس
تاریخچه حمله به ساختمان کنگره آمریکا + عکس
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شب گذشته همزمان با برگزاری جلسه بررسی نتایج انتخابات آمریکا برای معرفی بایدن به عنوان رئیس جمهور کشور، طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند.

به گزارش اسپوتنیک، این اولین بار نیست که به ساختمان کنگره آمریکا حمله شده و به اشغال مهاجمان در می آید.

تا شب گذشته تنها یک بار این ساختمان مورد حمله قرار گرفت. ارتش انگلیس ۲۴ اوت سال ۱۸۱۴ طی یک شبانه روز پایتخت آمریکا را اشغال کرد و تقریبا کل ساختمان های اجتماعی را در واشنگتن به آتش کشید که ساختمان کاخ کنگره و کاخ سفید نیز از جمله آنها بود.

شب گذشته طرفداران ترامپ پس از تجمع اعتراضی در اطراف کنگره با ایجاد درگیری با تیم حفاظتی این نهاد وارد ساختمان اصلی کنگره شدند. در این رابطه مجلس سنا و مجلس نمایندگان جلسه ای را که برای تصویب نتایج آخرین انتخابات برنامه ریزی شده بود که طبق آن جو بایدن ، نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری برنده شده ، قطع کردند. خود ترامپ از هواداران خود خواسته است که به طور مسالمت آمیز رفتار کرده و از پلیس حمایت کنند. بعداً ساختمان کاخ کنگره در واشنگتن از وجود معترضین پاک سازی شد. باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا ترامپ را به تحریک خشونت متهم کرده و دموکرات های مجلس نمایندگان از مایک پنس معاون رئیس جمهور خواستند تا از متمم بیست و پنجم قانون اساسی برای برکناری ترامپ از قدرت استفاده کند.

چهار نفر در جریان اعتراضات طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا در واشنگتن کشته شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала