آمار همه‌گیری کرونا در بین دانشجویان دانشگاه تهران اعلام شد

© Photo / IRNAدانشگاه تهران
دانشگاه تهران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون دانشجویی دانشگاه تهران از ابتلای ۲۰ درصد دانشجویان این دانشگاه به ویروس کرونا خبر داد و افزود ۸ درصد دانشجویان در حال حاضر بستری بوده و ۵ نفر نیز فوت کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر سعید حبیبا ضمن اعلام این مطلب افزود ۵۶ درصد خانواده های دانشجویان نیز به کرونا مبتلا شده اند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران همچنین به  تشریح جزییات "طرح همدلی مرکز مشاوره دانشگاه تهران" برای یاری رسانی به دانشجویان پرداخت و گفت: همدلی و همراهی دانشگاه با دانشجویان در شرایط سخت و دشوار فعلی و برقراری تعاملی مؤثر، پویا و مسئولانه برای کاهش اضطراب و فشار روانی ناشی از   پیامدهای شیوع بیماری کرونا، شناسایی و غربالگری دانشجویان از جنبه‌های مختلف همچون روان‌شناختی، تحصیلی، اقتصادی و ارائه خدمات تخصصی در جهت رفع مشکلات و حل مسائل دانشجویان را از اهداف مهم این طرح است.

کرونا در ایران؛ فوت ۱۰۳ بیمار در شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران
کرونا در ایران؛ فوت ۱۰۳ بیمار در شبانه روز گذشته

وی تصریح کرد: اطلاع از وضعیت سلامت جسمانی دانشجویان و خانواده آنها، اطلاع از وضعیت روان‌شناختی و نگرانی‌های احتمالی دانشجویان، اطلاع از وضعیت اقتصادی، معیشتی و خانوادگی دانشجویان، اطلاع از میزان رضایتمندی و تأثیرات شیوه آموزش از راه دور بر وضعیت تحصیلی دانشجویان، شناسایی چالش‌های آموزش‌های مجازی، بررسی تأثیر شیوع ویروس کووید ۱۹ بر جنبه‌های مختلف زندگی دانشجویان و معرفی دوباره راه‌های متعدد دسترسی به خدمات مرکز مشاوره دانشگاه تهران (حضوری، سامانه مشورپ و مشاوره تلفنی) از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

دکتر حبیبا اظهار کرد: بررسی کارشناسان مرکز مشاوره دانشگاه تهران، نشان داد حدود ۳۰ درصد دانشجویانی که مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند خود و یا اعضای خانواده آنها مبتلا به کرونا شده‌اند. از این میان ۲۰ درصد فقط ابتلای خود دانشجو، ۵۶ درصد ابتلای خانواده دانشجو و ۲۴ درصد ابتلای دانشجو و خانواده دانشجو بوده است.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه تهران، از بین افراد مبتلا ۸۷ درصد بهبود پیدا کرده و ۸ درصد در حال طی دوره درمان هستند. همچنین متأسفانه پنج نفر از دانشجویان نیز بر اثر بیماری فوت شده‌اند. حدود ۱۷ درصد دانشجویان و خانواده‌های آنان که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، در بیمارستان بستری شده و ۸۳ درصد در منزل بستری و دوره درمان را طی کرده‌اند

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала