پمپئو: تهدیدات سایبری از روسیه، ایران، چین و کره شمالی می آید

© AP Photo / Patrick Semanskyپمپئو: تهدیدات سایبری از روسیه، ایران، چین و کره شمالی می آید
پمپئو: تهدیدات سایبری از روسیه، ایران، چین و کره شمالی می آید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: روسیه تنها منبع تهدیدات سایبری نیست، این تهدیدات همچنین از ایران، چین و کره شمالی نشات می گیرد

به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییتری خود نوشت: من در زمان حضورم در سازمان سیا با مجرمین سایبری جنگیدم و در اینجا در وزارت امور خارجه به این کار ادامه دادم، مشکل بسیار بیشتر از آن است که اکثر مردم فکر می کنند.

منتقدان می خواهند همه چیز را درباره روسیه بیان کنند. اما اینطور نیست. چین، ایران، کره شمالی نیز تهدید هستند.

روز سه شنبه، آژانس امنیت سایبری و زیرساختی ایالات متحده (CISA) بیانیه مشترک اف.بی.آی و تعدادی دیگر از سازمان های آمریکایی را منتشر کرد که طبق آن روسیه احتمالاً پشت حمله سایبری گسترده به مشتریان شرکت امنیت رایانه سولار ویندز بوده است.

هدف از این حمله، که شامل قربانیان سازمان های دولتی ایالات متحده بود، در واشنگتن حدس زده شده به دست آوردن اطلاعات بوده است.

پیش از این، پمپئو گفته بود که "کاملاً واضح" می توان در مورد مشارکت فدراسیون روسیه در حملات سایبری گسترده به سیستم های ادارات دولتی در ایالات متحده صحبت کرد.

با این حال، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، گفت که روسیه دست نداشته، همانطور که تعدادی از رسانه ها تائید کردند، اما چین می تواند در پشت حمله هکرها به تعدادی از وزارتخانه های آمریکا باشد و تأکید کرد که مقیاس حمله سایبری در رسانه ها اغراق آمیز است.

دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، به نوبه خود اعلام کرد، که مسکو در حملات سایبری دخیل نیست.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، نیز گفت كه اتهامات آمریكا مبنی بر مشاركت روسیه در حمله گسترده هكری به سازمان های فدرال آمریكا بی اساس است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала