نظر تحلیلگر مشهور روس درباره چگونگی تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر نظر تحلیلگر مشهور روس درباره چگونگی تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت
 نظر تحلیلگر مشهور روس درباره چگونگی تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیمیتری مارینچنکو ، مدیر گروه منابع طبیعی و کالاهای آژانس فیچ اظهار داشت: تصمیم اوپک پلاس درباره پارامترهای معاملات درماه های فوریه و مارس برای بازار نفت مثبت است ، زیرا احتمال بازگشت آن به میزان اضافی عرضه را کاهش می دهد و باید از قیمت نفت پشتیبانی کند.

به گزارش اسپوتنیک، اوپک پلاس ، پس از جلسه 5 دسامبر ، پارامترهای معملات  برای  دو ماه آینده را تعیین کرد: شرایط فعلی توافق تقریباً برای همه کشورها تمدید شد ، اما روسیه و قزاقستان از امکان  افزایش تولید خود در ماه های فوریه و مارس برخوردار شدند. این  در حالی است  که عربستان سعودی و تعدادی دیگر از شرکت کنندگان برعکس ، تصمیم گرفتند تواید خود را حتی بیشتر کاهش دهند.

مارینچنکو گفت: "این خبر برای بازار مثبت است: اوپک پلاس تولید خود را در مجموع افزایش نمی دهد و  این کار احتمال مازاد نفت بازار را کاهش می دهد و باید از پایین آمدن قیمت ها جلوگیری کند."

حصول توافق در مورد برگزاری نشست اوپک پلاس در ماه فوریه  - اسپوتنیک ایران
حصول توافق در مورد برگزاری نشست اوپک پلاس در ماه فوریه

وی خاطرنشان کرد که شرایط روسیه و قزاقستان این کشورها را در مناسب ترین موقعیت  دربین شرکت کنندگان در معامله قرار داده است. این کارشناس تاکید کرد: "خوب است که کشورهای عضو اوپک پلاس توانستند به اجماع برسند ، اما این تصمیم حاکی از آن است که مذاکرات به وضوح آسان نبوده و کشورهای شرکت کننده دیدگاه های مختلفی در مورد نحوه اقدام در شرایط فعلی داشتند."

مارینچنکو انتظار دارد که اوپک پلاس برای جلوگیری از عدم تعادل ، حتی در صورت یافتن چنین راه حل های غیراستاندارد ، تنظیم بازار نفت را در سال 2021 ادامه دهد. وی در پایان گفت: "هیچ کس علاقه ای به جنگ قیمت ها  مانند جنگی که در مارس-آوریل سال گذشته بر سر اختلافات مسکو و ریاض اتفاق افتاد ، ندارد."

ائتلاف اوپک پلاس به رهبری عربستان و روسیه تلاش می‌کند عرضه نفت را محدود کرده و قیمت آن را در شرایط مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا افزایش دهد. در چهارچوب این ائتلاف تولید نفت به تدریج کاهش یافته و در ماه ژانویه به 7.2 میلون بشکه در روز رسید.

با این حال 5 ژانویه مذاکرات بین نمایندگان کشورهای عضو اوپک پلاس انجام شد که به دنبال آن تصمیم گرفته شد که در فوریه و مارس 2021 دو کشور روسیه (هر روز 65 هزار بشکه) و قزاقستان ( هر روز 10 هزار بشکه) افزایش تولید داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала