موشک سرمت پیام روسیه به بایدن است

© Photo / Youtube / Russian Ministry of Defenseموشک سرمت پیام روسیه به بایدن است
موشک سرمت پیام روسیه به بایدن است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده روزنامه نگاران پرتال خبری ایرانی، موشک بین قاره ای سرمت ساخت مسکو، پیام روسیه به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال خبری اخرین خبر، موشک سرمت پیام روسیه به بایدن است. این روزنامه با استناد به رسانه ها می نویسد که این سامانه موشکی در حال حاضر دارای پیشرفت های فنی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آن را از نزدیک دنبال می کند.

اولین سیستم موشکی سرمت در سال 2022 به میدان نظامی می رود  - اسپوتنیک ایران
اولین سیستم موشکی سرمت در سال 2022 به میدان نظامی می رود

به گفته کارشناسان ، هدف اصلی مجموعه موشکی غلبه بر سیستم دفاع موشکی و محروم کردن دشمن از احتمال بازدارندگی هسته ای است. در این پیام آمده است: "روشن است که موشک سرمت نوعی" پیام "است، پیامی درباره توانایی های فعلی روسیه و فن آوری های نظامی آن، در درجه اول برای ایالات متحده ، متحدانش در اروپا و همچنین سایر کشورها."

روزنامه نگار این پرتال می نویسد که موشک Sarmat سلاحی استراتژیک است، اما روسیه همچنین در حال توسعه تحولات دیگری از جمله وسیله نقلیه زیر آب بدون سرنشین پوسیدون است.

به گفته این روزنامه ، اظهارات درباره آزمایشات "سرمت" و روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن اتفاقی نیست: "روسیه به احتمال زیاد می خواهد به ایالات متحده نشان دهد كه در دوره ریاست جمهوری ترامپ، آنها نوعی سهل انگاری از خود نشان داده اند، در حالی كه همه این فن آوری های جدید در اینجا (در روسیه) ایجاد شده است، و امیدوار است كه دولت جدید در واشنگتن بیشتر قابل مذاكره باشد. و امضای توافق نامه های جدید در مورد تسلیحات را عملی نمایند".

شایان ذکر است، سرمت، یک سامانه موشکی مبتنی بر زمینی مبتنی بر سیلوی روسی با یک موشک بالستیک قاره پیمای پیشروی مایع سنگین است. این مجموعه از دهه 2000 توسط متخصصان مرکز موشکی ایالتی روسیه (میاس ، منطقه چلیابینسک) به عنوان جایگزینی برای مجموعه موشکی R-36M2 Voevoda ساخته شده است. وزن سرمت 200 تن ، وزن پرتاب - حدود 10 تن می باشد.

شایان ذکر است، موشک "سرمت" که کار ساخت آن در سال 2011 آغاز گردیده ، جزو موشک های فوق سنگین است. این موشک با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود.

برد این موشک 18 هزار کیلومتر است و می تواند بین 10 تا 15 کلاهک تقسیم شونده با قدرت هرکدام حدود 750 کیلوتن را حمل کند. قرار است آزمایشات این موشک در سال جاری  2020 آغاز شود. این موشک جدید قادر خواهد بود بر غلبه بر سیستم های دفاع موشکی از طریق قطب شمال و از طریق قطب جنوب به مواضع دشمن حمله کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала