شیک ترین رژیم غذایی: رژیم چراغ راهنمایی

CC0 / Pixabay / شیک ترین رژیم غذایی: رژیم چراغ راهنمایی
شیک ترین رژیم غذایی: رژیم چراغ راهنمایی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک رژیم غذایی جدید در دنیا به نام "چراغ راهنما" بوجود امده است که بر اساس سه رنگ سبز، زرد، قرمز غذاها را طبقه بندی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، الگ کریوچنکوف ، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله ای می نویسد که رژیم غذایی رنگی در جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این امر به ویژه به دلیل سهولت درک اینکه چه چیزی و چه وقت باید بخورید تا سالم باشید، بسیار گسترده شده است تا شما خودتان را با شمارش کالری بی پایان خسته نکنید.

شایعات درباره خوراکی های لاغری که باعث چاق شدن شما می شود - اسپوتنیک ایران
شایعات درباره خوراکی های لاغری که باعث چاق شدن شما می شود

رژیم غذایی چراغ راهنمایی یک اسم مشترک برای سه مجموعه غذایی مختلف است. این رژیم بر اساس اصل چراغ راهنمایی: تقسیم به محصولات سبز، زرد و قرمز تقسیم بندی شده است.

وی گفت: "همه گروه های غذایی که در اطراف ما هستند به سه گروه اصلی تقسیم می شوند. اولین محصول" لیست سبز" است که رژیم اصلی ما را تشکیل می دهد: سبزیجات ، میوه ها ، غذاهای بدون چربی شامل این گروه می شود. محصولات و غذاهای "لیست زرد" کمی چرب تر هستند ، ممکن است حاوی کمی کربوهیدرات بیشتر ، شاخص گلیسمی کمی بالاتر باشند. به عنوان مثال، این می تواند گوشت های چرب، پنیرها و نان باشد. یک شخص به خود اجازه می دهد تا بیش از دو بار در روز از لیست "زرد" استفاده کند. همچنین یک "لیست قرمز" وجود دارد - اینها غذاهایی هستند که برای بدن ما بسیار مفید نیستند، اما هستند و ما باید گاهی انها را مصرف کنیم. ما در این دنیا زندگی می کنیم، از این واقعیت که آنها در رژیم غذایی ما وجود دارند دور نمی شویم: شیرینی، کیک، شیرینی ها، نوشیدنی های گاز دار به این گروه تعلق دارند.

وی در ادامه افزود که برخی افراد فقط از گیاهان و میوه ها بر اساس رژیم چراغ راهنما استفاده می کنند که این افراد بیشتر گیاه خوار هستند. این متخصص روس در ادامه افزود: هویج و به طور کلی سبزیجات و میوه های نارنجی سرشار از بتاکاروتن هستند. رنگ قرمز ، مانند گوجه فرنگی ، گل رز ، حاوی محتوای لیکوپن است و سبزیجات و میوه های سبز حاوی لوتئین و کلروفیل هستند. در غذاهای بنفش رنگ، محصولات قرمز تیره و بنفش (گیلاس ، آلو ، توت سیاه ، توت) – آنتوسیانین وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала