در امریکا از لزوم بازنگری در استراتژی امنیت ملی خود سخن گفتند

© AFP 2023Пентагон США
Пентагон США - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دریاسالار چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا (STRATCOM) اعلام کرد ، دولت جدید ایالات متحده باید در دکترین هسته ای خود و همچنین تعدادی دیگر از استراتژی های امنیت ملی تجدید نظر کند.

به گزارش اسپوتنیک، دریاسالار چارلز ریچارد گفت: "تهدید تا آن حد به سرعت در حال تغییر است كه حتی با در نظر گرفتن مدت زمانی كه از (تهیه) آخرین دكترین هسته ای گذشته است ، می توان دوباره به آن نگاه كرد تا اطمینان حاصل شود كه استراتژی ما پشتیبانی می شود و پتانسیل كافی برای اجرای آن وجود دارد."

نیروی دریایی آمریکا استراتژی تهاجمی‌تری‌ نسبت روسیه اتخاذ می‌کند - اسپوتنیک ایران
نیروی دریایی آمریکا استراتژی "تهاجمی‌تری‌" نسبت به روسیه اتخاذ می‌کند

به عقیده رئیس فرماندهی استراتژیک نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا ، ایالات متحده "همان استراتژی امنیت ملی" را دارد که در اوایل دهه 1960 تصویب شد و  فاقد ابعاد خاص بازدارندگی هسته ای یا بازدارندگی در فضای مجازی است.

او گفت در عین حال ، اگر اسناد مربوطه در دکترین را به حوزه های باریک تقسیم کنیم ، "یکپارچگی تهدیدهای استراتژیک برای کشور و متحدان" نادیده گرفته می شود.

پیش از این ، در تاریخ 10 دسامبر ، استراتژی ملی فضایی جدید ایالات متحده منتشر شد ، که طبق آن فضا در حال تبدیل شدن به یک صحنه بالقوه برای عملیات جنگی بین ایالات متحده و دشمنان آن است و  بنابراین واشنگتن باید آماده باشد  در صورت لزوم  تجاوزات در فضا را دفع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала