توقیف ۷ میلیون دلار از دارایی های ایران در امارات

CC BY-SA 3.0 / w:User:Coolcaesar / United States Department of Justiceتوقیف ۷ میلیون دلار از دارایی های ایران در امارات
توقیف ۷ میلیون دلار از دارایی های ایران در امارات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دادگستری آمریکا از توافق این کشور با امارات برای توقیف ۷ میلیون دلار از دارایی های ایرانیان که قصد دور زدن تحریم ها از طریق این کشور را داشته اند به نفع قربانیان تروریسم خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده ۷ میلیون دلار از دارایی های توقیف شده از ایرانیانی را که قصد دور زدن تحریم ها داشته اند به افرادی که «قربانیان تروریسم» خوانده شده اند اختصاص می دهد.

۱۶ شرکت در لیست جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار گرفتند - اسپوتنیک ایران
۱۶ شرکت در لیست جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار گرفتند

وزارت دادگستری آمریکا امروز سه شنبه ۵ ژانویه، در بیانیه ای اعلام کرد که موفق به جمع آوری ۷ میلیون دلار از دارایی های ایران شده و این مبلغ را به افرادی که «قربانیان تروریسم» خوانده شده اند اختصاص خواهد داد.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: وزارت دادگستری اعلام می کند ایالات متحده ۷ میلیون دلار از دارایی های ایران را جمع آوری کرده؛این رقم به پرداخت غرامت به آن دسته از آمریکایی هایی که قربانی تروریسم دولتی در دنیا شده اند اختصاص خواهد یافت.

این وجوه، طبق ادعاهای وزارت دادگستری آمریکا سهم دولت این کشور از پرونده ای است که در آن دارایی های چندین تبعه ایران و کشورهای دیگر که قصد دور زدن تحریم ها علیه ایران داشته اند ضبط شده است. دادگستری آمریکا مدعی شده این افراد قصد داشته اند ۱ میلیارد دلار از وجوه ایران را به حساب هایی در سراسر دنیا منتقل کنند.

دیوید برنز، دستیار وزیر موقت دادگستری آمریکا گفت: وجوهی که امروز توقیف شدند قرار بود به مجرمانی برسند که می خواستند تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض کنند.

در این بیانیه از همکاری مقامات قضایی امارات عربی متحده، گرجستان و کره جنوبی در این خصوص قدردانی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала