اعلام زمان تحویل یک تانک دو زیست بی نظیر به نیروهای هوابرد روسیه

© Sputnik / Aleksey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام زمان تحویل یک تانک دو زیست بی نظیر به نیروهای هوابرد روسیه
اعلام زمان تحویل یک تانک دو زیست بی نظیر به نیروهای هوابرد روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع نزدیک به ستاد نیروهای هوابرد روسیه اعلام کرد این نیروها در سال 2023 تانک دوزیست هوابرد "Sprut-SDM1" را که از نظر قدرت آتش منحصر به فرد بوده و قادر به حرکت هم در خشکی و هم در آب است، تحویل می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، این منبع گفت: "طبق برنامه موجود ، آزمایش های دولتی جدیدترین تفنگ ضد تانک هواپیمای هوایی Sprut-SDM1 باید تا پایان سال 2022 به پایان برسد. قرار است در سال 2023 ، این تانک به نیروهای مسلح تحویل داده شده و در همان ارسال آن به نیروهای هوابرد آغاز می شود."

ترمیناتور - اسپوتنیک ایران
ارزیابی تانک «ترمیناتور» توسط دفنس نیوز+ ویدئو

این منبع افزود با توجه به سلاح قدرتمند Sprut-SDM1 که قادر به استفاده از موشکهای هدایت شونده ، سیستم جدید هدایت  تسلیحات و دستگاه ردیابی هدف است ، قدرت آتش این تانک در سطح تانکهای اصلی جنگی است. وی گفت: "در واقع ، نیروهای هوابرد یک تانک دوزیستی هوابرد دریافت می کنند که از نظر توانایی های جنگی بی نظیر است."

همانطور که قبلاً وزارت دفاع روسیه اطلاع داده بود ، نیروهای هوابرد از اول دسامبر سال 2020 آموزش فرماندهان برای تانک جدید را آغاز کردند.

توپ ضد تانک خودران Sprut-SDM1 ، که همچنین تانک دوزیست سبک محسوب می شود ، توسط شرکت  Kurganmashzavod ، وابسته به شرکت دولتی "روس تک" ا ، شده است. این تانک مسلح به سیستم توپخانه ای-موشکی با کالیبر 125 میلی متر است. این تانک را می توان با کشتی و هواپیما حمل کرده و با چتر فرود آورد.

در پایان سال گذشته ، Sprut-SDM1 در دریای سیاه در چارچوب آزمایشات دولتی تست شده و توانایی خود را برای غلبه بر موانع آبی در امواج تا سه متری بدون آماده سازی ثابت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала