همتی: پیش پرداخت خرید واکسن کرونا از کوواکس واریز شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / همتی: پیش پرداخت خرید واکسن کرونا از کوواکس واریز شد
همتی: پیش پرداخت خرید واکسن کرونا از کوواکس واریز شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام داشت که پیش پرداخت توافقی برای خرید واکسن کوواکس به حساب کارگزار سازمان بهداشت جهانی واریز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در خصوص فرایند خرید واکسن کرونا اظهار داشت: همانگونه که قبلاً اعلام کرده بودم، بر اساس توافقات وزارت بهداشت ودرمان کشورمان، برای دریافت تعداد ۱۶/۸ میلیون دوز واکسن کوواکس، پیش پرداخت توافقی برای خرید واکسن مورد نظر با تلاش همکارانم درامور بین‌الملل و علیرغم موانع ایذایی ناشی از تحریم آمریکا، با همکاری ۲بانک ایرانی و۳ بانک اروپایی، در اولین روز بعد از تعطیلات ژانویه، به حساب کارگزار سازمان بهداشت جهانی واریز شد.

همتی در ادامه یادداشت اینستاگرامی خود افزود: مبالغ بسیار بیشتری نیز برای خرید واکسن کرونا تخصیص داده ایم که در صورت تأیید مسئولین محترم وزارت بهداشت، تأمین ارز خواهد شد. امیدوارم هرچه سریعتر شاهد دریافت و بهره برداری از واکسن های خریداری شده و بخصوص واکسن های تولیدی در داخل کشور باشیم.

پیش از این رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام داشته بود که تحریم آمریکا و نیاز به اخذ موافقت اوفک، مسئله خرید واکسن کرونا از کوواکس (covax) را با مشکل و تأخیر روبرو کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала