نامگذاری یک رآکتور تحقیقاتی به نام دانشمند هسته‌ای ترور شده ایران + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نامگذاری یک رآکتور تحقیقاتی به نام دانشمند هسته‌ای ترور شده ایران + ویدئو
نامگذاری یک رآکتور تحقیقاتی به نام دانشمند هسته‌ای ترور شده ایران + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از نامگذاری یک رآکتور تحقیقاتی به نام "شهید فخری‌زاده" خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص نامگذاری یک رآکتور تحقیقاتی به نام دانشمند هسته‌ای ترور شده این کشور بیان داشت: امروز مراسمی را به مناسبت چهلمین روز شهادت استاد عزیزمان دکتر فخری‌زاده داشتیم که در این مراسم مهمانان ارجمندی از جمله امیر حاتمی وزیر محترم دفاع و آقای امیرعبداللهیان و همچنین جمعی از مدیران سازمان انرژی اتمی حضور داشتند.

صالحی تصریح داشت: در جلسه شورای معاونین سازمان انرژی اتمی این مساله به تصویب رساندیم که به پاس زحمات و خدمات شهید فخری‌زاده بزرگوار این رآکتور تحقیقاتی را که نگین سایت بزرگ غنی‌سازی شهید شهریاری است، به نام شهید فخری‌زاده نامگذاری کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: شهدا زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند و نام این شهدا تا ابدیت ثبت شده است و ما هم به پاس احترام این شهید بزرگوار بر خود فرض دیدیم که با این نامگذاری فضایی را فراهم کنیم که هربار که وارد این محوطه می‌شویم با نام ایشان روبه‌رو باشیم و فراموش نکنیم که چه نام های عزیز و بزرگی اگر نبودند، یقینا جمهوری اسلامی در این جایگاه عزتمندی که اکنون حضور دارد، قرار نمی‌داشت.

۲۷ نوامبر ۲۰۲۰، تلاش برای نجات جان محسن فخری زاده، مسئول مركز تحقیقات وزارت دفاع ایران که در نزدیكی شهر دماوند استان تهران مورد حمله قرار گرفت، بی نتیجه ماند. وزارت دفاع ایران کمی بعد تأیید کرد که این دانشمند هسته‌ای زخمی شده و متعاقباً در بیمارستان درگذشته است. بر طبق روایت شورای امنیت ایران، این فیزیکدان هسته‌ای با استفاده از سلاح‌های کوچک اتوماتیک با کنترل از راه دور ترور شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала