سفیر ایران با مقامات کره جنوبی در ارتباط با توقیف نفتکش دیدار کرد

CC BY 4.0 / IRNA / سفیر ایران با مقامات کره جنوبی در ارتباط با توقیف نفتکش دیدار کرد
سفیر ایران با مقامات کره جنوبی در ارتباط با توقیف نفتکش دیدار کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در کره جنوبی با مقامات وزارت خارجه این کشور در ارتباط با توقیف نفتکش کره ‌ای دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، سعید بادامچی سفیر ایران در کره جنوبی با مقامات وزارت خارجه کره جنوبی در رابطه با توقیف نفتکش کره ‌ای در تنگه هرمز دیدار و گفتگو کرد.

کانگ کیوانگ وا وزیر امور خارجه کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
کره جنوبی: برای آزادی نفتکش از راه های دیپلماتیک اقدام می کنیم

مدیرکل امور خاورمیانه و آفریقای وزارت خارجه کره جنوبی در دیدار با سعید بادامچی خواستار آزادی نفتکش و خدمه آن شد.

سفیر ایران پیش از این دیدار در گفتگو با خبرنگاران درباره وضعیت خدمه این کشتی اظهار داشت: حال همه آنها خوب است. نیازی به نگرانی نیست.

صبح روز دوشنبه ۴ ژانویه (۱۵ دی ‌ماه) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و با حکم دادستانی استان هرمزگان یک فروند کشتی تحت پرچم کره جنوبی را توقیف کرد.

این کشتی نفتکش که از مبدأ بندر الجبیل عربستان در خلیج فارس در حرکت بود، به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توسط ناوگروه ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

خدمه‌ کشتی مذکور که هانکوک چمی نام دارد، از اتباع کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند. این کشتی که حامل ۷۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی بوده، پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی ایران خواهد شد.

وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه در واکنش به توقیف یک فروند یک فروند کشتی پرچم این کشور توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌ های خلیج فارس اعلام کرد که یگانی از شناورهای نظامی خود را به منطقه اعزام خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала