بازنگری کره جنوبی در سفر دیپلمات های خود به ایران

CC BY 4.0 / IRNA / ایران و کره جنوبی
ایران و کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام کره جنوبی بیان داشت که وزارت خارجه این کشور به دنبال توقیف نفت کش خود توسط ایران در خصوص سفر دیپلمات های خود بازنگری می کند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز اطلاع داد که به دنبال توقیف یک فروند نفتکش تحت پرچم کره جنوبی در آب‌های خلیج فارس، یکی از مقام‌های این کشور بیان داشا که وزارت خارجه کره جنوبی طبق برنامه‌ریزی در حال بررسی اعزام یک دیپلمات ارشد به تهران در روز یکشنبه هفته آینده است.

 این مقام وزارت خارجه کره جنوبی افزود که تا الان انجام این سفر هنوز نامشخص است.

در عین حال چوی جونگ-کُن، معاون وزیر خارجه کره جنوبی قرار بود در خصوص آزاد‌سازی دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی در تاریخ تعیین شده صحبت کند.

کره جنوبی به بهانه تبعیت از تحریم‌های آمریکا چند میلیارد دلار پول ایران را مسدود کرده و از انتقال آن به ایران خودداری کرده است.

پرچم کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
کشتی کره ای مسئول پرداخت خسارت وارده به محیط زیست است

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه ۴ ژانویه اطلاع داد که یک شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» به دلیل نقض پیاپی قوانین  زیست‌محیطی در خلیج فارس توقیف شده است.

دولت کره جنوبی توقیف هانکوک چیمی را تأیید کرده و  اعلام کرد یکی از یگان‌های این کشور، آن را روانه آب‌های مجاور تنگه هرمز کرده است.

شناور مذکور حامل ۷۲۰۰ تن اتانول بوده است. خدمه کشتی را اتباع کشورهای کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار تشکیل می‌دهند.

«سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم درباره این رویداد گفته است: «ایران مانند سایر کشورها نسبت به تخلفات مشابه و بویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد لذا در چارچوب قوانین با آن برخورد می‌کند.»

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала