استقبال گرم بن سلمان از امیر قطر

© AP Photo / Fethi Belaidاستقبال گرم بن سلمان از امیر قطر
استقبال گرم بن سلمان از امیر قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امیر قطر پس از ورود به عربستان سعودی با استقبال گرم ولیعهد این کشور روبرو شد.

به گزارش اسپوتنیک، کانال تلویزیونی الجزیره در گزارشی زنده اعلام داشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر که برای اولین بار پس از قطع روابط بین دو کشور در سال 2017 برای شرکت در اجلاس سران کشورهای حوزه خلیج فارس وارد عربستان شد، به گرمی استقبال کرده و طرفین در این نشست یکدیگر را در آغوش گرفتند.

توافقنامه قطر، عربستان سعودی و سایر کشورها برای عادی سازی فردا امضا می شود - اسپوتنیک ایران
توافقنامه قطر، عربستان سعودی و سایر کشورها برای عادی سازی فردا امضا می شود

در حین پخش زنده این شبکه تلویزیونی دیده شد که چگونه امیر قطر پس از پیاده شدن از هواپیما در یک سلام و احوال پرسی رسمی دست خود را نزدیک به سینه خود نگه داشت اما بن سلمان دست خود را به سمت او دراز کرد و سپس آنها یکدیگر را در آغوش گرفتند و در حین اینکه با یکدیگر صحبت می‌کردند به سمت ساختمان پذیرایی از هیئت‌ها رفتند.

گفتنی است که امیر قطر آخرین نفر از میان حاکمان شش پادشاهی عربی بود که برای شرکت در چهل و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس وارد  شهر "العلا" عربستان شد.

لازم به ذکر است که چهل و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قرار بود اواخر سال گذشته میلادی (2020) برگزار شود، که به اوایل سال جاری میلادی موکول شد.

در ژوئن سال 2017 امارات، عربستان سعودی، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند. دوحه این اتهام را رد کرده و علت آن را "حسادت به خاطر موفقیت اقتصادی" این کشور اعلام نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала