استقبال اتحادیه اروپا از حل اختلاف میان کشورهای عربی خلیج فارس

© Sputnik / Alex MacNaughtonاستقبال اتحادیه اروپا از حل اختلاف میان کشورهای عربی خلیج فارس
استقبال اتحادیه اروپا از حل اختلاف میان کشورهای عربی خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی رسمی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص گسترش همکاری‌ها با کشورهای منطقه خلیج فارس ابراز امیدواری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر استانو، سخنگوی رسمی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که این اتحادیه از حل اختلافات بین قطر و سایر کشورهای عربی خلیج فارس استقبال می‌کند و امیدوار است که همکاری‌های خود با این منطقه را گسترش دهد.

کشورهای عربی خلیج فارس درباره پایان درگیری با قطر به  توافق رسیدند - اسپوتنیک ایران
کشورهای عربی خلیج فارس درباره پایان درگیری با قطر به توافق رسیدند

استانو در یک نشست مطبوعاتی در بروکسل گفت: این خبر خوب و مثبتی است. بحران در شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس  بیش از سه سال است که ادامه دارد و این موضوع پیامدهای منفی دارد.

پیش از این، وزارت امور خارجه کویت اعلام داشته بود که پس از مذاکرات بین امیر کویت، امیر قطر و ولیعهد عربستان سعودی، آنها از ایده نیاز به خلیج فارس متحد حمایت کردند و توافق کردند که پس از نشست شورای همکاری خلیج فارس بیانیه ای صادر کنند که منعکس کننده تمام موضوعات بحث برانگیز بین دوحه و ریاض که در سه سال نیم گذشته مانعی برای صلح بوده است، باشد.

سخنگوی رسمی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص بیان داشت: ما از این بیانیه که منجر به عادی سازی اوضاع، باز شدن مرزهای عربستان سعودی و قطر و باز شدن آسمان دو کشور می‌شود، استقبال می کنیم. این گام مهمی است که امیدواریم بتواند اتحاد در منطقه را تقویت کند.

به گفته استانو، کویت نقش مهمی در حل منازعات داشته است. وی همچنین افزود: ما از تلاشهای مداوم کویت برای یافتن راههایی برای حل نهایی این بحران حمایت می کنیم.

در ژوئن سال 2017 امارات، عربستان سعودی، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و آن را به حمایت از تروریسم متهم کردند. اما دوحه این اتهام را رد کرده و علت آن را با "حسادت به خاطر موفقیت اقتصادی" این کشور مرتبط دانسته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала