آمریكا از ایران خواست كه فورا نفتكش كره جنوبی را آزاد كند

CC BY 4.0 / Tasnim Agency News / آمریكا از ایران خواست كه فورا نفتكش كره جنوبی را آزاد كند
آمریكا از ایران خواست كه فورا نفتكش كره جنوبی را آزاد كند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: ایالات متحده از ایران می خواهد که فورا نفتکش توقیف شده کره جنوبی را آزاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: "ایالات متحده گزارشاتی را در مورد اینکه ایران یک کشتی که پرچم جمهوری کره جنوبی را داشته توقیف کرده است را پیگیری می کند. این رژیم(ایران) به عنوان بخشی از تلاشهای آشکار خود برای سیاه نمایی جامعه جهانی برای کاهش فشار تحریمها، همچنان حقوق و آزادی های دریانوردی در خلیج فارس را تهدید می کند. ما به درخواست کره جنوبی پیوستیم که ایران فورا نفتکش را آزاد کند."

واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تجاری اش توسط سپاه ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش کره جنوبی به توقیف کشتی تجاری اش توسط سپاه

ایران پیشتر اعلام کرد که کشتی نفتکش کره ای که از مبدأ بندر الجبیل عربستان در خلیج فارس در حرکت بود، به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توسط ناوگروه ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد. خدمه‌ کشتی مذکور که HANKUK CHEMI نام دارد، از اتباع کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند. این کشتی که حامل 7200 تن مواد شیمیایی نفتی بوده، پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهدشد.

در واکنش به این اقدام سپاه، وزارت دفاع کره جنوبی، پس از تأیید گزارشات مربوط به این حادثه، یک ناوگروه را به آبهای تنگه هرمز اعزام کرد که این ناوگروه برای محافظت از کشتی های غیرنظامی در سواحل سومالی در برابر دزدان دریایی ایجاد شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала