کره جنوبی: برای آزادی نفتکش از راه های دیپلماتیک اقدام می کنیم

© Sputnik / Grigoriy Sisoevکانگ کیوانگ وا وزیر امور خارجه کره جنوبی
کانگ کیوانگ وا وزیر امور خارجه کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه کره جنوبی در واکنش به توقیف تانکر حامل مواد نفتی کشورش در آب های تنگه هرمز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: به دنبال آزادی کشتی و خدمه آن از طریق تلاش های دیپلماتیک هستیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از از هرالد کوریا، کانگ کیوانگ وا وزیر امور خارجه کره جنوبی، روز سه شنبه در سئول در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اعلام داشت: سعی کرده ایم از طریق سفارت ایران در کره جنوبی و سفارت کره جنوبی در ایران بفهمیم چه اتفاقی افتاده است.

آمریكا از ایران خواست كه فورا نفتكش كره جنوبی را آزاد كند - اسپوتنیک ایران
آمریكا از ایران خواست كه فورا نفتكش كره جنوبی را آزاد كند

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی حامل  ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌ های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد.

وزیر خارجه کره جنوبی در پاسخ به سوالی درباره گمانه زنی ها مبنی بر اینکه تهران ممکن است این کشتی را در تلافی توقیف دارایی هایش در کره جنوبی به دلیل تحریم های آمریکا توقیف کرده باشد تاکید کرد که اولویت اول "بررسی واقعیت ها و اطمینان از امنیت اعضای خدمه" است.

شایان ذکر است، روزانه حدود ۶ کشتی کره جنوبی از تنگه هرمز که ۷۰ درصد واردات نفت کره جنوبی از آنجا تامین می شود عبور می کنند.

کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد که واحد مقابله با دزدان دریایی خود را در نزدیکی تنگه هرمز مستقر کرده است این واحد با ظرفیت ۳۰۰ نفر و با نام "چیونگ های" با ناوشکن ۴۴۰۰ تنی "چوی یانگ" از اواخر سال گذشته میلادی برای انجام ماموریت های ضد دزدی دریایی در خاورمیانه مستقر شده بود.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه بیانیه خود با بیان اینکه خدمه‌ های این شناور نفتی از ملیت‌ های کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند، خاطرنشان کرد: این نفتکش پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهد شد.

در این اطلاعیه تصریح شده است: توقیف این شناور به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی و با حکم دادستانی استان هرمزگان در ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه انجام شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала