آلودگی هوا و کم بارشی تا اواخر بهمن ماه در ایران

CC BY-SA 3.0 / Ninara / North of Tehran Skyline viewآلودگی هوا و کم بارشی تا اواخر بهمن ماه در ایران
آلودگی هوا و کم بارشی تا اواخر بهمن ماه در ایران
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان هواشناسی اطلاع داد که بر اساس مدل های اقلیمی جو ایران تا شش هفته آینده همچنان کم بارش و پایدار خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، احد وظیفه رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی اطلاع داد: پیش‌بینی می‌شود که کم‌بارشی در ایران تا شش هفته آینده (اواخر بهمن) ادامه پیدا کند این در حالی است که دی و بهمن زمان ورود سامانه‌های بارشی از جنوب و جنوب غرب به کشور هستند و متاسفانه آنومالی (بی‌هنجاری) بارش‌ها طی روزهای آینده به‌ ویژه در نوار غربی و جنوبی کشور منفی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که قدری از این کم‌بارشی‌ها در اسفندماه جبران شود. برقراری جوی آرام در کشور سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی می‌شود. از این‌رو دور از انتظار نیست که مشکل آلودگی هوا در کشور طی نیمه دوم دی و بهمن ماه ادامه داشته باشد.

این مقام بیان داشت که براساس بررسی‌های سازمان هواشناسی طی هفته‌های اخیر در تهران در سطوح بالای جو - فاصله حدود ۱۲ تا ۱۳ کیلومتری از سطح زمین - وزش باد نداشته‌ایم و جو کاملا پایدار بوده است و افزود: پیش‌بینی می‌شود که طی هفته آینده نیز کماکان کلانشهرهای کشور با آلودگی هوا مواجه باشند.

وی همچنین گفت: از ابتدای پاییز تاکنون در کشور حدود ۷۱ میلیمتر بارش داشته‌ایم. این میزان نسبت به بلندمدت کشور حدود سه درصد کمتر است. از سویی دیگر برخی از استان‌ها ازجمله سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و هرمزگان به‌شدت کم‌بارش بوده‌اند و بارش‌ها در برخی دیگر از استان‌ها ازجمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، سمنان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران کمتر از نرمال گزارش شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала