وضعیت پروازها برای واردات واکسن کرونا

© Photo / IRNAوضعیت پروازها برای واردات واکسن کرونا
وضعیت پروازها برای واردات واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون هوانوردی: هیچ مشکلی برای واردات واکسن کرونا از کشورهای مختلف نداریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، مذاکرات ایران برای خرید و واردات واکسن کرونا آغاز شده است. معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که هیچ مشکلی برای واردات واکسن کرونا از کشورهای مختلف نداریم و حتی اگر پروازی به آن کشور نداشته باشیم به صورت موردی برنامه‌ریزی و انجام خواهد شد.

عمان اجازه واردات واکسن کرونای شرکت فایزر را صادر کرد - اسپوتنیک ایران
عمان اجازه واردات واکسن کرونای شرکت "فایزر" را صادر کرد

ابولقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت:« اگر پرواز برنامه ای از قبل به کشوری که از آن واکسن کرونا خریده‌ایم داشته باشیم که هیچ مشکلی برای انجام پروازهای باری برای خرید و واردات واکسن کرونا نداریم اما اگر به آن مقصد خارجی پروازی نداشته باشیم، مجوزهای لازم را برای انجام پرواز باری به صورت موردی دریافت کرده و این کار را انجام می‌دهیم.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید برای انجام پروازهای مرتبط با واردات واکسن کرونا به سازمان هواپیمایی کشوری درخواست دهد. در این زمینه کاملا تابع وزارت بهداشت و دیگر متولیان سلامت مانند ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و اگر از ما درخواستی شود به سرعت برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را برای انجام هر چه سریعتر پرواز انجام خواهیم داد.

پروازی به کره جنوبی نداریم اما ایران به دیگر مقاصد مانند عراق و بسیاری از کشورهای اروپایی برقرار است و اگر لازم باشد به سرعت مجوزهای آن را دریافت خواهیم کرد و حتی برای پرواز با هواپیمای باری به کشورهایی مانند انگلستان برای واردات اقلام بهداشتی به ویژه واکسن کرونا هیچ کشوری ممنوعیتی را در نظر نخواهد گرفت و همه دنیا بین پروازهای مسافری و باری تفاوت قائل خواهند شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала