اف بی آی خواستار انجام تحقیقات قضائی علیه ترامپ درباره پرونده انتخابات شد

© REUTERS / TOM BRENNERاف بی آی خواستار انجام تحقیقات قضائیی علیه ترامپ درباره پرونده انتخابات شد
اف بی آی خواستار انجام تحقیقات قضائیی علیه ترامپ درباره پرونده انتخابات شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی مقامات امریکایی در نامه ای به رئیس فدرال رزرو کریستوفر ری خواستار آغاز تحقیقات جنایی علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی شدند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان تد لیو و کاتلین رایس از نمایندگان کنگره دموکرات پس از علنی شدن گفتگوی ترامپ با فرماندار بخش جورجیا، برخی مقامات امریکایی در نامه ای به رئیس فدرال رزرو کریستوفر ری خواستار آغاز تحقیقات جنایی علیه دونالد ترامپ  رئیس جمهور فعلی شدند.

ترامپ - اسپوتنیک ایران
ترامپ به سوء استفاده از قدرت متهم شد

پیش از این واشنگتن پست گزارش داده بود که مکالمه ترامپ و رافنسپرگر ضبط شده است. به نوشته این روزنامه  رئیس جمهور آمریكا از وزیر امور خارجه خواست كه آرا موجود در جورجیا در انتخابات را به نفع خود بازشماری كند. گفته می شود ترامپ گفته است که می خواهد 11 هزار و 780 رای لازم برای پیروزی در جورجیا بدست اورد. طبق متن مکالمه ، ترامپ به نوبت با رافنسپرگر چاپلوسی می کند، درباره تخلفات صحبت می کند و به شدت از او انتقاد می کند. حداقل در یک مورد ، سخنان رئیس جمهور مانند تهدید به نظر می رسد: وی در مورد احتمال پیگرد کیفری صحبت می کند.

در این نامه آمده است: "ما به عنوان اعضای کنگره و دادستان های سابق معتقدیم که دونالد ترامپ در تحریک ارتکاب تعدادی از جنایات انتخاباتی یا توطئه برای ارتکاب آنها نقش داشته است. ما از شما می خواهیم فوراً تحقیقات جنایی علیه رئیس جمهور را آغاز کنید."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала